سنندج- ايرنا- رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان قروه گفت: احداث حدود 57.5 كيلومتر راه روستايي شهرستان قروه در دست اجرا است.

عبدالرضا ابراهيمي فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به پروژه هاي راه روستايي در دست اقدام كه اكنون به دليل كمبود اعتبار متوقف است اشاره كرد و افزود: از جمله اين طرح ها 16 كيلومتر راه روستايي اوجبلاغ - نيازبلاغ است كه دو كيلومتر آن آسفالت، پنج كيلومتر زيرسازي و 9 كيلومتر هم خاكبرداري و خاكريزي شده است.
او با اشاره به اينكه از چهار كيلومتر راه روستايي آصف آباد سه كيلومتر آسفالت و يك كيلومتر زيرسازي آن انجام شده است، گفت: از شش كيلومتر طول راه روستاي چهارگاه - خشكمرود 1.2 كيلومتر آسفالت شده، سه كيلومتر زيرسازي و 1.8 كيلومتر خاكريزي آن از سال 92 تا كنون انجام شده است.
ابراهيمي فر با اشاره به اينكه آسفالت سه كيلومتر راه روستايي ملك آباد در دست اقدام است و زيرسازي آن انجام شده است، اظهار كرد: از هفت كيلومتر راه روستايي قصلان-آجي چاي سه كيلومتر زيرسازي و چهار كيلومتر عمليات خاكبرداري و خاكريزي انجام شده است.
وي افزود: از 5.5 كيلومتر راه روستايي شجاع آباد نيز 2.2 كيلومتر آن آسفالت شده است، 1.3 كيلومتر عمليات زيرسازي آن انجام و دو كيلومتر خاكريزي و خاكبرداري نيز به اتمام رسيده است و همچون چند راه اشاره شده منتظر تامين اعتبار است.
او اظهار كرد: از چهار كيلومتر مسير تكيه عليا - سفلي، دو كيلومتر روستاي ظله جوب، شش كيلومتر مهديخان - سه راهي اوچبلاغ عمليات زيرسازي و خاكريزي و خاكبرداري آن در دست اقدام است.
رئيس اداره راه و شهرسازي قروه به چهار كيلومتر عمليات تعريض راه روستايي صندوق آباد-چهار راه شهاب الدين اشاره كرد و افزود: عرض جاده از 5.5 كيلومتر به 7.30 كيلومتر رسيده است.
او با اشاره به اينكه دو كيلومتر مسير سريش آباد - قروه در حال خاكبرداري و خاكريزي است، گفت: هفت كيلومتر از راه قروه - دهگلان (گنجي-كاظم آباد) در حال آسفالت است و آسفالت پنج كيلومتر از مسير قروه - بيجار نيز در دست اقدام است.
ابراهيمي فر به پروژه هاي به اتمام رسيده در سه سال اخير اشاره كرد و افزود: 12 كيلومتر راه روستاي وينسار - گنداب عليا، سه كيلومتر سرتيپ آباد - پيرسليمان و 800 متر راه روستاي زيويه از سال 92 تا سال 94 به بهره برداري شده است.
وي با اشاره به اينكه طول راه هاي روستايي قروه 498 كيلومتر است افزود: از اين ميزان 308 كيلومتر آن آسفالت، 163 كيلومتر شني و 27 كيلومتر هم خاكي است.
ابراهيمي فر با بيان اينكه شاخص برخورداري از راه روستايي در شهرستان قروه 61.8 درصد است، ادامه داد: محل اعتبارات راه هاي روستايي از ماده 180 و منابع استاني تامين مي شود.
قروه در 90 كيلومتري شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108