شيراز- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: بنا نيست در فضاي رسانه اي تنها يك مجموعه فعال باشد بلكه كثرت در عين وحدت بايد جاري و ساري باشد از اين رو، شكل گيري انجمن هاي رسانه اي در استان اتفاق مباركي است.

به گزارش ايرنا بهزاد مريدي، شنبه در آيين تجليل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر استان فارس به مناسبت روز خبرنگار در شيراز افزود: اگر انجمن هاي مختلف با نگرش هاي گوناگون در حوزه رسانه شكل گيرند و همه بيايند و با هم وارد كار و ميدان عمل شويم، به موفقيت هاي بيشتري دست خواهيم يافت.
وي اظهار كرد: هرگونه تلاش براي يكپارچگي در فضاي فرهنگ خسران آور است و ما نيازمند حضور گروه ها و افراد مختلف هستيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس اظهار كرد: كثرت انجمن ها زيان آور نيست و بر اين باور هستيم كه همه بايد در كنار هم كار كنند زيرا زيبايي كار در با هم بودن است.
مريدي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه مي كوشيم مشكلات عكاسان خبري در استان فارس را حل كنيم، گفت: 29 مرداد جاري جشن بزرگ روز عكاسان خبري را برپا مي كنيم.
فرماندار شيراز نيز در اين آيين با گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي گفت: رسانه هاي استان فارس فعاليت هاي چشمگير و تلاش هاي خستگي ناپذيري براي توسعه استان دارند.
حيدر عاليشوندي افزود: خبرنگاران پل ارتباطي مردم و مسئولان، انتقال دهنده كاستي ها به مسئولان و بازوان توانمند دولت در خدمات دهي به مردم هستند.
وي با بيان اين كه رسالت خبرنگاران، سنگين، مهم و دشوار است، اظهار داشت: امروز خبرنگاران در مناطق پُر خطر و در ميدان هاي جنگ حضور دارند تا بتوانند رسالت خود را انجام دهند.
شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در هفدهم مردادماه 1377 در مزار شريف افغانستان به دست تروريست هاي طالبان به شهادت رسيد، به همين مناسب، هفدهم مرداد در تقويم رسمي كشورمان به نام روز خبرنگار نامگذاري شده است.
3002/ 2027/ 6118