سنندج- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و با حضور استاندار كردستان و جمعی دیگر از مسئولان، خانه كارتون و كاریكاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان روز سه شنبه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت رسمی افتتاح و آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار كردستان در آیین آغاز بكار این آیین گفت: شاید كارتن و كاریكاتور محصول این نگرش انسان باشد كه بیان مستقیم مفاهیم در بسیاری از موارد كاركرد خود را ازدست می دهد و با اصطلاح رك گویی تاكید ماندگاری ندارد بنابراین به روشی ابداعی می پردازدكه در قالب یك طنز تلخ واقعیت های جامعه را عریان می سازد.
عبدالمحمد زاهدی افزود: وجود استعدادهای فراوان در بین جوانان كردستان درعرصه های گوناگون سندی قابل تأمل و تقدیر و الهام بخش است و در این میان حوزه كارتن وكاریكاتور كه زبان گویا و تأثیرگذار هنر ابداعی انسان است مغفول مانده و نمود چندانی نداشته است.
وی اظهار كرد: همت جوانان هنرمند و حمایت های رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان این شرایط را فراهم آورد تا زمینه رشد هرچه بیشتر این هنركاریكاتور در استان فراهم شود.
رئیس حوزه هنری كردستان نیز در این آیین گفت: این خانه با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها واستعدادهای هنری در رشته های مختلف در كردستان بخصوص بخش تجسمی و مهجور ماندن این هنر، به منظور تلاش در جهت ارتقا سطح هنری اعضا و كمك به توسعه فعالیت در زمینه هنرهای مرتبط با كارتون و كاریكاتور از امروز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می كند.
امین مرادی هنر كاریكاتور را یكی از تأثیرگذارترین هنرهای امروز عنوان كرد و افزود: در چند سال اخیر با برگزاری جشنواره سراسری كاریكاتور با موضوع سبك زندگی اسلامی – ایرانی، جشنواره منطقه ای فرهنگ شهروندی و فعالیت غیررسمی هنرمندان این خانه شاهد موفقیت های متعددی در جشنواره های داخلی و خارجی توسط هنرمندان استان بوده ایم.
وی اظهار كرد: بدون این ظرفیت بالقوه هنری با حمایت بیشتر مسئولین استانی زمینه ارتقاء جایگاه استان در كشوررا فراهم می كند.
در ادامه این ایین خانه كاتون و كاریكاتو حوزه هنری كردستان در پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز كرد.
همچنین همزمان با افتتاح خانه كارتون و كاریكاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، نخستین نمایشگاه 'كاریكاتور مطبوعات كردستان' نیز دایر شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین نمایشگاه 36 اثر از آثار كارتونیست های خانه كارتون و كاریكاتور حوزه هنری استان كه در ماهنامه كورده واری چاپ شده به معرض دید گذاشته شده است.
هنرمندان كارتونیست خانه كارتون وكاریكاتور حوزه هنری سال گذشته ضمن حضور در جشنواره های داخلی و خارجی موفق به كسب بیش از هشت عنوان برتر در جشنواره های مختلف بین المللی شده اند.
نخستین نمایشگاه 'كارتون وكاریكاتور مطبوعات كردستان' تا 23 مرداد ماه سال جاری در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر و در دو نوبت صبح و بعداز ظهر پذیرای بازدید علاقه مندان است.
7348/1904