دزفول - ايرنا - فرمانده انتظامي شهرستان دزفول از استقرار پاسگاه شناور انتظامي در رودخانه دز خبر داد و گفت:با استقرار اين پاسگاه تردد قايق ها و هرنوع شناور ديگر در رودخانه دز كنترل مي شود.

تردد قايق هاي موتوري در رودخانه دز در فصل شنا موجب بروز حوادث براي شهروندان و گردشگران شده و برخي ناهنجاري هاي اجتماعي را نيز موجب شده است.
به گزارش ايرنا سرهنگ علي الهامي روز سه شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه تامين امنيت اخلاقي را يكي از اولويت هاي نيروي انتظامي عنوان كرد و افزود:در اين راستا و بر اساس مصوبه شوراي فرهنگ عمومي دزفول ساماندهي ساحل رودخانه دز در دستور كار نيروي انتظامي قرار گرفته است.
وي افزود:شهرستان دزفول با وجود رودخانه دز ، ساحل زيبا و نيز بوستان هاي ساحلي از ظرفيت خوبي در زمينه جذب گردشگر برخوردار است اما نبايد اجازه داد عده اي نظم و امنيت اخلاقي اين شهر را مختل كنند.
سرهنگ الهامي با بيان اينكه تامين امنيت ساحل و رودخانه دز نقش مهمي در درآمد زاديي اين شهرستان دارد اظهار كرد: نيروي انتظامي با استفاده از تجهيزات و امكانات موجود طرح ساماندهي قايق ها و شناورها در رودخانه دز را آغاز كرده است.
فرمانده انتظامي شهرستان دزفول اظهار كرد:هفته گذشته مناطق گردشگري دزفول از جمله چال كندي مورد بازديد قرار گرفت و تدابير لازم براي تامين امنيت اجتماعي و اخلاقي اين مناطق در دستور قرار گرفت ضمن اينكه 48 فروند قايق و شناور در رودخانه دز شناسايي شده و براي آنها پلاك صادر گرديد تا تردد آنها در رودخانه دز كنترل شود.
سرهنگ الهامي با بيان اينكه تنها چهار نفر از سكانداران قايق هاي موتوري در رودخانه دز داراي مجوز تردد مي باشند افزود:
ساير سكانداران قايق هاي موتوري نيز بايد نسبت به اخذ مجوز تردد اقدام كنند در غير اينصورت از تردد آنها در رودخانه دز جلوگيري خواهد شد.
دزفول با وجود رودخانه دز ، بوستان هاي ساحلي و نيز مناطق طبيعي در بخش سردشت و شهيون از جمله شهرهاي گردشگر پذير كشور مي باشد.
7278/6068