همدان - ايرنا - معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان گفت: رصد بارش شهاب در مركز اخترشناسي ابن صلاح همداني براي شهروندان همدان شامگاه چهارشنبه رايگان است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري همدان،محمد قديمي افزود: به همت مركز اخترشناسي ابن‌صلاح همداني چهارشنبه شب 20 مرداد ماه از ساعت 21:30 الي 23:30 رصد اجرام آسماني براي عموم مردم آزاد مي‌شود.
وي افزود: اين مركز با بهره‌مندي از كارشناسان متخصص و منجمان آماتور هر ساله در اين فصل سال كه آسمان ميزبان شهاب‌هاي برساووشي است آماده برگزاري اين رصد براي عموم علاقمندان است.
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان با بيان اينكه اخترشناسان بارش شهابي را با روش‌هاي مختلفي همچون رصد مرئي، راديويي با تصويربرداري ويديويي بررسي مي‌كنند، عنوان كرد: يكي از رايج‌ترين و كم هزينه‌ترين روش‌ها، رصد مرئي است و بر اين اساس تماشاي مستقيم شهاب‌ها به يكي از علاقه‌مندي‌هاي اصلي منجمان آماتور تبديل شده است.
قديمي تصريح كرد: منجمان آماتور در به دست آوردن داده‌ها و اطلاعات در اين زمينه نقش بسيار مؤثري دارند و داده‌هايي كه به وسيله آماتورها جمع‌آوري مي‌شود، مي‌تواند به اخترشناسان در درك بهتر از چگونگي پيدايش و تحول منظومه شمسي و تكامل حيات كمك كند.
وي گفت: بارش شهاب به نام برساووشي هر ساله در بازه زماني از 27 تيرماه آغاز و تا سوم شهريور فعال است كه در حدود 20 تا 22 مرداد ماه به اوج خود مي‌رسد.
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهرداري همدان در بخش ديگري ادامه داد: جشنواره ' شهر و رسانه' در همدان برگزار مي شود.
قديمي با بيان اينكه فرهنگسراي 'اصحاب رسانه' نيز به زودي افتتاح مي شود افزود: ارج نهادن و تجليل از تلاشگران و فرهيختگان عرصه رسانه در مباحث مديريت شهري و اهم وظايف شهرداريها و شهروندان، ارتقاي محتوا و كيفيت رسانه ها در مباحث مديريت شهري و ايجاد رقابت مثبت و افزايش انگيزه و خلاقيت رسانه ها و توسعه ظرفيت هاي موجود رسانه هاي همدان در اين زمينه از اهداف برگزاري جشنواره 'شهر و رسانه' است.
قديمي آشنايي با ظرفيت ها و قابليت هاي رسانه هاي مكتوب و مجازي و بهره گيري از اين قابليت ها در مباحث مديريت شهري را از ديگر اهداف اين جشنواره برشمرد و از اختصاص يكي از فرهنگسراهاي شهرداري همدان براي اصحاب رسانه خبر داد.
معاون اجتماعي، فرهنگي و گردشگري شهردار همدان افزود: در آينده اي نزديك يك فرهنگسرا به نام «اصحاب رسانه» در همدان افتتاح خواهد شد كه تا آن زمان در «هفته همدان» در فرهنگسراي تاريخ و تمدن اين شهر دفتري به اصحاب رسانه اختصاص مي يابد و فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
7523/2087