يزد – ايرنا - معاون امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان يزد از اجراي 62 برنامه عملياتي پيشگيري از جرائم با هدف كاهش آسيب هاي اجتماعي در سالجاري در استان خبر داد.

سيد علي اصغر رفاهي روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا در خاتم افزود: بايد از تمام ظرفيتهاي استان در راستاي رسيدن به اين هدف استفاده كرد.
به گفته وي مدارس، مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج نيز از مواردي است كه نگاه ويژه اي در اين طرح به آنها شده و اميد است بخشي از اين مشكلات و آسيب ها به وسيله آنها مهار شود.
وي از عملياتي شدن آموزش هاي پيش از ازدواج خبر داد و خاطرنشان كرد: آموزش هاي پيش از ازدواج براي افرادي كه واجد شرايط ازدواج هستند تا يك ماه آينده در سطح استان عملياتي خواهد شد.
رفاهي اظهار كرد: طرح آينه نيز به زودي در سطح استان در دستگاه هاي مختلف عملياتي مي شود كه با گذارندن اين طرح شاهد تحولات شگرفي خواهيم بود.
اين مسئول تاكيد كرد: از آنجا كه اطلاعات حقوقي مردم پايين است مقرر شده است تا با كمك دستگاه هاي اجرايي اقداماتي از طريق آموزش و به طرق ديگر در نهادهاي مختلف انجام شود تا ضمن افزايش اطلاعات حقوقي مردم كاهش جرائم و آسيب ها را به دنبال داشته باشيم.
رفاهي اگر اين طرح اجرايي شود شاهد كاهش ورودي پرونده ها خواهيم بود.
خاتم با 45 هزار نفر جمعيت در فاصله 240 كيلومتري شهر يزد واقع شده است.
7534/ 6197