كرج - ايرنا - مدير كل آموزش و پرورش البرز گفت: دريافت هر گونه وجهي براي ثبت نام دانش آموزان در مدارس اين استان به جزء هزينه كتاب و بيمه دانش آموزي غير قانوني است.

خسرو ساكي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به بخشنامه ها و دستور العمل هاي وزارت آموزش و پرورش دريافت هزينه هنگام ثبت نام از اولياي دانش آموز بجز هزينه كتاب و بيمه ممنوع است كه اين دستور مهم در قالب بخش نامه از خرداد ماه 95 به همه مدارس البرز ارسال شده است.
وي اظهار كرد: اخذ هزينه از اولياي دانش آموزان هنگام ثبت نام در مدارس بجز كتاب و بيمه نه تنها حركت غير قانوني از سوي مديران مدارس محسوب مي شود كه قابل توجيح و دفاع نيست.
وي با اشاره به اينكه غير قانوني بودن دريافت هزينه از دانش آموزان بارها در نشست ها و مجمع عمومي به مديران تذكر داده شده است يادآور شد: در صورت اثبات تخلف براي مديران مدارسي كه نسبت به قوانين بي تفاوت بوده و اقدام به دريافت هزينه از اولياء دانش آموزان كرده باشند طبق قانون پرونده تشكيل داده مي شود تا مورد رسيدگي قرار گيرد.
و ي گفت: براي نظارت و ارزيابي روند ثبت نام در مدارس البرز در كنار تيم هاي نظارتي در نواحي و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش تيم هاي بازديد ضربتي استاني نيز فعال شده اند.
مدير كل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: تيم هاي استاني نظارت بر روند ثبت نام در مدارس با مراجعه به مدارس اين استان ابتدا با والدين و دانش آموزان در زمينه مسائل مختلفي از جمله گرفتن هزينه ، اجبار كردن فرم لباس دانش آموزي ، تكريم ارباب رجوع ، تعداد مراجعه به مدرسه براي ثبت نام ، اطلاع رساني مدارك و ... براي ثبت نام ، شماره تماس و آدرس ستادهاي اصلي و فرعي ثبت نام در منطقه و ستاد اصلي ثبت نام در استان ، شماره و آدرس مراكز شكايت هاي مردمي ، انجام چگونگي مراحل ثبت نام توسط كادر اداري - اجرايي را مورد بررسي قرار مي دهند.
ساكي گفت: اولياء دانش آموزاني كه نسبت به فرآيند ثبت نام در مدارس البرز شكايت دارند مي توانند با مراجعه به مديران و ستاد هاي آموزش و پرورش نواحي و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش به اداره كل آموزش و پرورش شكايت خود را به صورت حضوري و يا ثبت در سامانه اعلام و مطرح كنند تا در زمان كوتاه مورد بررسي قرار گيرد.
وي بيان كرد: مديران متخلف نه تنها از سمتي كه دارند عزل مي شوند بلكه در بخش ارزيابي عملكرد و حقوقي براي رسيدگي به تخلف آنان پرونده تشكيل مي شود.
مدير كل آموزش و پرورش البرز تاكيد كرد: تهيه فرم لباس در مدارس اجباري نيست و مديران مدارس حق الزام كردن آن را ندارند و مديراني كه اولياء را وادار به تهيه فرم براي فرزندانشان مي كنند و يا از ثبت نام دانش آموز به دليل تهيه نكردن فرم لباس خودداري مي كنند در واقع آنان مرتكب يك تخلف شفاف شده اند كه بايد پاسخگوي آن باشند.
البرز 430 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535