زنجان - ايرنا- رئيس اتاق اصناف استان زنجان گفت: براي حمايت از توليد و تجارت در كشور نيازمند اصلاح قوانين، آيين نامه ها و دستور العمل هاي مخل هستيم.

رحيم حاج نايب روز پنجشنبه در همايش تجليل از صنعتگران، معدنكاران و اصناف برتر استان زنجان افزود: نظام مالياتي، بانكي و نظام تامين اجتماعي كشور بايد به نفع توليد و تجارت تغيير رويه دهد.
وي با بيان اينكه حمايت از اقشار ضعيف وظيفه حاكميتي دولت است، اظهار كرد: آمادگي داريم با اصلاح ساختار تامين اجتماعي و كاهش 30 درصدي سهم كارفرما براي تحت پوشش قرار دادن كارگران، به نظام اجرايي كشور كمك كنيم.
وي افزود: بايد سهم كارفرما از بيمه كارگران از 30 به 10 درصد كاهش يابد، تا هر كارفرما در واحد معدني، صنعتي و توليدي خود بتواند اشتغالزايي كند.
حاج نايبي با بيان اينكه بزرگترين خدمت به كشور اشتغالزايي است، گفت: با كاهش سهم كارفرمايان واحدهاي صنعتي بزرگ و كوچك مي توانند كارگران را بدون زحمت و دردسر مشغول به كار كنند.
وي به حمايت نظام بانكي از توليد اشاره كرد و افزود: اگر هزينه ها را كاهش دهيم، واحدهاي صنعتي مي توانند در بازارهاي جهاني رقابت كنند و هر روز براي اين واحدهاي صنعتي، آيين نامه و بخش نامه جديد نوشته نشود.
رئيس اتاق اصناف استان زنجان گفت: ركود اقتصادي بايد با حمايت و افزايش توليد رفع شود و مبارزه با قاچاق كالا نه در سطح خرده فروشي ها و عرضه، كه بايد در مبادي ايجاد و در اين زمينه بايد چاره انديشي كرد.
وي با بيان اينكه مهمترين مخاطب اقتصاد مقاومتي وزارت صنعت، معدن و تجارت است چرا كه با تعداد بسياري از توليدكنندگان روبروست، خاطرنشان كرد: مشاركت جدي بخش خصوصي در تصميم گيري و تصميم سازي كشور بايد به مرحله اجرا برسد كه اين امر اراده اي جدي را مي طلبد.
حاج نايبي بر اصلاح نظام ماليات بر ارزش افزوده اشاره كرد و گفت: سنگيني اين مساله بر دوش توليدكنندگان، تجار و صنعتگران است.
7325/3001