شيراز- ايرنا- دانش آموز شيرازي دارنده رتبه سوم كنكور در گروه آزمايشي علوم تجربي گفت: به دانش آموزان كه خود را براي آزمون ورود به دانشگاه آماده مي كنند توصيه مي كنم كه فريب برخي تبليغات درباره كلاس هاي كنكور را نخورند.

سهيل محمدي جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: متاسفانه فضاي بدي را در ارتباط با كلاس هاي خصوصي در شهر شيراز شاهد هستيم و برخي متوليان كلاس هاي كنكور به دروغ به دانش آموزان اعلام مي كنند كه فلان دانش آموز رتبه برتر كنكور در كلاس هاي ما شركت مي كرده است.
دانش آموز مدرسه شهيد دستغيب يك ناحيه دو آموزش و پرورش شيراز اظهار كرد: شخصا شاهد بودم كه برخي دانش آموزان فريب اين تبليغات و ادعاهاي نادرست را خورده اند و به خاطر نتايج نامناسب تحصيلي و كنكور، روانه بيمارستان شده اند.
دارنده رتبه تك رقمي كنكور 95 گفت: به كنكوري ها توصيه مي كنم كه به جاي توجه به مشاوره ها و گروه هاي مافيايي ارائه دهنده كلاس هاي كنكور، از تجربه دانش آموزان برتر شركت كننده در كنكور و همچنين مشاوران معتمد مدرسه خود بهره گيرند چرا كه گاه مديران مدرسه بيشتر از خود دانش آموزان، براي موفقيت آنها دلسوزي مي كنند.
محمدي كه متولد 1377 است اظهار كرد: به كنكوري ها همچنين توصيه مي كنم كه در فرايند آمادگي براي كنكور، مراقب جيب پدرشان باشند.

** تلاش دانش آموز و لطف خدا، عوامل اصلي موفقيت
اين دانش آموز شيرازي درباره موفقيت خود در كسب رتبه سوم كشور در گروه آزمايشي علوم تجربي گفت: تلاش و استعداد دانش آموز نخستين شاخص براي موفقيت وي در كنكور است و البته قبل از همه چيز، لطف خداوند بايد شامل حال فرد شود.
محمدي با قدرداني از زحمات پدر و مادر خود، كمك هاي والدين را از ديگر عوامل موفقيت در كنكور دانست و افزود: در مراحل بعدي، تلاش هاي معلمان و شركت در كلاس خصوصي در درس هايي كه نياز به تقويت درسي وجود دارد مي تواند در موفقيت در كنكور تاثيرگذار باشد.
وي ادامه داد: من تنها در سه درس در كلاس خصوصي شركت كردم و در ساير درس ها تنها از مطالبي كه معلمان خوبم در مدرسه به من آموختند بهره گرفتم و ضمناً مشاور براي كنكور نداشتم.
دارنده رتبه سوم گروه آزمايشي علوم تجربي گفت: سه معلم خصوصي در درس هاي فيزيك، عربي و رياضي داشتم و من از آنها و ديگر معلمانم در دوره تحصيل و همچنين از پشتيبان و پشتيبان ويژه ام كه يك كانون فرهنگي خصوصي است سپاسگزارم.

** از فضاي مجازي براي حل مشكلات درسي استفاده مي كردم
محمدي افزود: روزانه حدود 13 ساعت در روزهاي تعطيل و در روزهاي تشكيل كلاس در مدرسه روزانه حدود هفت ساعت براي موفقيت در كنكور، مطالعه مي كردم.
او كه رتبه 43 منطقه يك كنكور در گروه آزمايشي زبان انگليسي را نيز به دست آورده است، همچنين گفت: در مدت زمان آمادگي براي كنكور، از شبكه پيام رسان ارتباطي مانند تلگرام براي ارتباط با دوستان و حل مسائل درسي هم استفاده مي كردم اما كمتر با دوستان درباره مسائل غيردرسي صحبت مي كرديم.
محمدي در پاسخ به اين پرسش كه چه رشته اي را براي تحصيل در دانشگاه انتخاب مي كند، گفت: به احتمال زياد، رشته پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران را به عنوان انتخاب نخست برمي گزينم.
سهيل محمدي دانش آموز شيرازي بنا بر نتايج اعلامي سازمان سنجش آموزش كشور، تنها دانش آموز تك رقمي استان فارس در آزمون سراسري ورود به دانشگاه ها (كنكور) سال 95 بود.
در كنكور پارسال، هفت تن از دانش آموزان فارس موفق به كسب رتبه تك رقمي شده بودند.
2027 /1876