مشهد- ايرنا- كاروان دوندگان جاده ولايت روز شنبه در آستانه ميلاد باسعادت علي بن موسي الرضا (ع) وارد مشهد و با استقبال مجاوران و زائران به پابوس حرم نوراني آن حضرت شتافتند.

به گزارش ايرنا، كاروان آفتاب متشكل از 30 ورزشكار مسير جاده هزار و 996 كيلومتري ولايت را از شلمچه تا مشهد در مدت 16 روز به صورت دوي امدادي استقامتي طي كرد.
كاروان دوندگان جاده ولايت حركت خود را هفتم مرداد ماه آغاز كردند و پس از عبور از استانهاي كهكيلويه و بويراحمد، فارس، يزد، خراسان جنوبي، خراسان رضوي و در مجموع 45 شهر وارد مشهد شد.
اعضاي اين كاروان در ابتداي ورود به مشهد در ميدان 15 خرداد اين شهر مورد استقبال مردم قرار گرفتند و با همراهي آنان به سمت حرم مطهر رضوي رفته و در چارچوب مرسم پاياني هفتمين جشنواره فرهنگي ورزشي جاده ولايت با حضور خادمان بارگاه منور رضوي و مسئولان از آنان استقبال شد.
معاون فرهنگي وزير ورزش و جوانان در اين مراسم در حرم مطهر رضوي گفت: جاده ولايت حركتي ارزشمند و قابل تقدير است كه با هماهنگي ملي امسال با گستردگي و شكوه خوبي برگزار شد.
سيد عبدالحميد احمدي افزود: برگزاري جشنواره فرهنگي ورزشي جاده ولايت از سري برنامه هاي چهاردهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) سبب مي شود تا برخي ارزشها و فرهنگهاي ما در بين جوانان و جامعه رشد و ترويج پيدا كند.
وي بيان كرد: انگيزه همه مسئولان و دوندگان از برگزاري جشنواره فرهنگي ورزشي جاده ولايت بطور يقين عشق و ارادت به امام رضا (ع) است، مسئوليني كه زمينه ساز ادغام ورزش و فرهنگ مي شوند بايد به بهترين شكل تقدير و تجليل شوند.
معاون وزير ورزش و جوانان ادامه داد: همچنين كسب مدال كيانوش رستمي براي كاروان امام رضا(ع) را در شب ميلاد آن امام همام به فال نيك مي گيريم و اميدواريم كاروان المپيكي ايران در ادامه نتايج درخشاني را كسب كند.
مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي و دبير ملي جشنواره فرهنگي ورزشي جاده ولايت نيز در اين مراسم گفت: هشت مرداد زمان برگزاري مراسم آغاز جشنواره در محل يادمان شهداي شلمچه با ميزباني خوب مردم خوزستان بود.
كوروش صبوريان افزود: كاروان جاده ولايت با همكاري و ميهمان نوازي پنج استان در طول مسير به بهترين شكل وارد مشهد شد و اين جشنواره به بهترين نحو بكار خود پايان داد.
وي گفت: امسال هفتمين جشنواره فرهنگي ورزشي جاده ولايت به صورت گسترده تر با ورود ديگر نهاد ها و حمايتهاي بيشتر از سوي وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
7489/1858