دزفول - ايرنا - مدير امور آب و فاضلاب شهرستان دزفول گفت:مشكل حقوق معوقه كارگران اين اداره با انتقال حساب درآمدهاي اداره آب و فاضلاب دزفول از مركز استان به اين شهرستان حل مي شود.

به گزارش ايرنا جمعي از كاركنان رسمي و پيمانكاري اداره امور آب و فاضلاب دزفول صبح يكشنبه با اجتماع در محل واحد نقليه اين اداره پرداخت مطالبات خود را خواستار شدند.
جمال الدين برفر روز يكشنبه در خصوص مشكل اين كاركنان به خبرنگار ايرنا افزود:در اين اداره علاوه بر 100 نفر نيروي رسمي تعداد 150 نفر در بخش پيمانكاري مشغول كار هستند كه براي امنيت شغلي ،‌اين افراد معمولا ثابت اند.
وي افزود:برخي نيروهاي پيمانكاري امور آب و فاضلاب دزفول افرادي با سوابق ميانگين 12 سال هستند كه نيروهايي كار آزموده و با تجربه بوده و تكيه گاه محكمي براي آب و فاضلاب دزفول به حساب مي آيند كه در راه خدمت رساني براي حفظ آسايش و آرامش مردم تلاش مي كنند.
برفر با اشاره به مطالبه كارگران امور آب و فاضلاب دزفول گفت:اين تجمع كارگري در محيط كار كارگران برگزار شده ضمن اينكه مشكلات كارگران در اين تجمع مطرح شد.
وي تاخير در پرداخت سه ماه حقوق و مزاياي كارگران را مورد تاييد قرار داد و گفت:
به دليل تسويه نكردن پيمانكار قبلي ، كارگران وي حق سنوات طلبكار مي باشند.
مدير امور آب و فاضلاب دزفول يكي از مشكلات اساسي شركت آب و فاضلاب به ويژه استان خوزستان را اختلاف قيمت تمام شده آب با قيمت فروش آن ذكر كرد و گفت: در حاليكه قيمت تمام شده توليد هر مترمكعب آب تصفيه شده 10 هزار ريال است قيمت فروش آب در سال 94 رقمي معادل سه هزار ريال بوده و همين اختلاف قيمت باعث تضعيف شركت آبفا شده است.
وي افزود:بر اساس وظيفه ذاتي و سازماني شركت هاي آبفا در كشور موظف اند آب بهداشتي را با كيفيت استاندارد تحويل مردم دهند و فاضلاب آنها را نيز جمع آوري و به تصفيه خانه منتقل كنند ولي اختلاف قيمت توليد و فروش آب تصفيه شده باعث ضعف هايي در استان خوزستان شده ضمن اينكه موجب ناتمام ماندن طرح هاي آبرساني شده است.
برفر گفت:اين مشكلات مالي به حوزه پرداخت هاي موظفي پرسنل نيز كشيده شد و حقوق آنها با تاخير انجام مي شود بطوري كه تاخير سه ماهه در پرداخت حقوق آنها مشكلاتي را موجب شده است.
وي با اشاره به اينكه شركت آبفا نسبت به پرداخت حقوق و ساماندهي گردش مالي شرايطي را تعريف كرده و متعهد شده وضعيت موجود را بهبود دهد افزود:مسئولان به دنبال اتخاذ تصميمي هستند تا اين گردش مالي سريعتر انجام شود به همين منظور شركت آب وفاضلاب خوزستان با افتتاح حساب مجزا براي هر شهرستان به دنبال اين است كه درآمدها و اعتبارات مربوط به هر شهرستان را مستقيما به حساب آن واريز كند.
مدير امور آب و فاضلاب دزفول با بيان اينكه تاكنون حساب هاي مالي آبفا متمركز بوده افزود:با تفكيك حساب هاي مالي از مركز استان تا اول شهريور ماه مشكل كارگران پيمانكاري و رسمي حل مي شود .
تعدادي از كاركنان پيمانكاري آب و فاضلاب دزفول نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشتند:از 31 تيرماه پارسال كه قرارداد كاركنان با پيمانكار قبلي به پايان رسيده هنوز برخي مطالبات آنان پرداخت نشده است.
وي افزود:كاركنان اين پيمانكار در حال حاضر سه ماه حقوق طلب دارند ضمن اينكه عيدي و پاداش سال 94 را نيز دريافت نكرده اند .
يكي ديگر از كاركنان آبفا دزفول گفت:حقوق تيرماه پارسال و نيز عيدي و سنوات 9 ماه گذشته از سوي پيمانكار مربوطه پرداخت نشده است ضمن اينكه امسال نيز 2 ماه حقوق معوقه داريم .
يكي از كارمندان رسمي امور آب وفاضلاب دزفول نيز گفت:به دليل پرداخت نشدن حق بيمه سازمان تامين اجتماعي از سوي اداره آب و فاضلاب دزفول از سه ماه پيش دفترچه بيمه كاركنان تمديد نشده است.
يكي ديگر از كارگران پيمانكاري امور آبفا دزفول نيز گفت:حق سنوات سالهاي 91تا 93 همراه با عيدي و سنوات سال 94 پرداخت نشده است در حالي كه بسياري از اين مطالبات مربوط به پيمانكار قبلي است .
وي با اشاره به ديگر مشكلات اين كاركنان گفت:براي اينكه كارگران از مزاياي مشاغل سخت و زيان آور بهره مند نشوند ، قرارداد آنها كارمندي است.
شهرستان دزفول بيش از 105 هزار مشترك آب و 33 هزار مشترك فاضلاب دارد.
7278/6068