شهركرد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد، فضاي مجازي را فرصتي براي ترويج فرهنگ اقامه نماز دانست.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام عصر دوشنبه در شوراي اقامه نماز چهارمحال و بختياري با اشاره به مشخص بودن گستردگي و مخاطبان فضاي مجازي اظهار كرد: از اين فضا بايد براي ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز بخوبي بهره گيري كرد.
وي زنده كردن فضاي اقامه نماز در فضاي مجازي را ضروري دانست و افزود: با تغذيه اين فضا از اطلاعات و مطالب مربوط به فرهنگ اقامه نماز نسبت به كسب جايگاه نخست در اين راستا بايد برنامه ريزي و اقدام كرد.
نكونام تصريح كرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي براي ترويج فرهنگ اقامه نماز جدي تر وارد عمل شوند و دين خود را به اين مهم ادا كنند.
وي همچنين با اشاره به ضرورت برگزاري يادواره شهداي فعال در حوزه برگزاري نمازجمعه در چهارمحال و بختياري ادامه داد: فرمانداران به منظور تسهيل و تسريع در روند برگزاري اين يادواره، ائمه جمعه شهرستان ها را ياري كنند.
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد به حضور 26 امام جمعه در شهرهاي استان اشاره و بيان كرد: براي برگزاري يادواره شهداي فعال در حوزه برگزاري نماز جمعه مي توان از اين ظرفيت بهره گيري كرد.
وي همچنين ارتقاي شعائر اسلامي در اماكن گردشگري چهارمحال و بختياري را ضروري برشمرد و خاطرنشان شد: شعائر ديني بايد در اين اماكن پر رنگ تر و زنده تر شود.
نكونام عنوان كرد: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري، فرمانداران و اعضاي شوراي فرهنگ عمومي و ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان هاي 9 گانه استان تدابير لازم را در اين خصوص بينديشند.
وي در پايان با اشاره به حضور خدام حرم رضوي در چهارمحال و بختياري گفت: اين اقدام عملي پسنديده و مطلوب بوده كه برنامه ريزي بيشتر و انسجام بهتر براي برگزاري آن در سال هاي آينده ضروري است.
در اين نشست فرمانداران شهرستان هاي 9 گانه چهارمحال و بختياري و برخي مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان عملكرد و برنامه هاي خود را در حوزه ترويج فرهنگ اقامه نماز ارائه كردند.
7362/6021 *شبس*1488 *1565