تهران- ایرنا- معاون ناشران و اعضای بورس شركت بورس از مراحل پایانی آماده سازی یك شركت جدید برای عرضه در بورس خبر داد و گفت: در شهریور ماه، سهام یك شركت تازه وارد، در بورس عرضه خواهد شد.

روح الله حسینی مقدم در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره عرضه اولیه جدید در بورس، افزود: برنامه هایی را برای عرضه اولیه در بورس تهران در دستور كار داریم و شركت هایی را آماده كرده ایم.
معاون ناشران و اعضای بورس شركت بورس با بیان این كه در بورس تهران، شركت های بزرگی عرضه می شود كه پول زیادی را جذب می كند، اضافه كرد: باید قبل از عرضه، شرایط بازار را ارزیابی كرد تا كشش و جذابیت لازم در بازار وجود داشته باشد.
حسینی مقدم درباره جدیدترین شركت بورسی آماده عرضه در بازار سرمایه، گفت: شركت «آسان پرداخت» آماده عرضه اولیه در بورس است و بیش از 95 درصد شرایط آماده سازی را طی كرده است.
وی با بیان این كه پیش بینی می كنیم كه در شهریور ماه، شرایط برای عرضه اولیه سهام «آسان پرداخت» در بورس فراهم شود، ادامه داد: برنامه ریزی اولیه برای مردادماه بود كه به دلایل مختلف، اجرایی نشد و به شهریور ماه موكول شد.
معاون ناشران و اعضای بورس شركت بورس درباره پذیرش ایرانسل در بورس نیز گفت: ایرانسل پس از مدت ها درخواست پذیرش را مطرح كرده است، اما ما منتظر هستیم شریك آفریقای جنوبی این شركت نیز جلسه ای را با شركت بورس برگزار كند.
حسینی مقدم ادامه داد: شریك آفریقایی ایرانسل پیش از این آمادگی خود را برای عرضه سهام در بورس اعلام كرده بود، اما برای اجرایی كردن، لازم است جلسه ای با این شركت داشته باشیم.
وی درباره زمان عرضه ایرانسل در بورس، گفت: با توجه به اینكه تاكنون ایرانسل صورت مالی و گزارش خود را به بورس ارایه نكرده است، نمی توانیم زمان دقیق آماده سازی این شركت را اعلام كنیم.
معاون ناشران و اعضای بورس شركت بورس گفت: این توانایی در بورس وجود دارد كه در صورت شفاف و آماده بودن گزارش ها و صورت های مالی، در دو ماه، سهام این شركت را در بورس عرضه كنیم.
به گزارش ایرنا، عرضه های اولیه به نخستین فروش سهام یك شركت در بورس و یا فرابورس اطلاق می شود كه معمولا با استقبال سهامداران مواجه می شود، زیرا سودآوری قابل توجهی را در روزهای اولیه عرضه، نصیب خریداران می كند.
همچنین عرضه های اولیه به دلیل جذب سرمایه های جدید، می تواند سبب افزایش حجم معاملات تالار بورس شده و بازار سهام را رونق ببخشد.
البته برخی كارشناسان هشدار می دهند در صورت آماده نبودن فضای بازار، عرضه های اولیه تاثیر منفی بر جای گذاشته و جذابیت سهام موجود را زیر سوال می برد.
اقتصام**2025**1561