تهران - ایرنا - طرح «تابستانه كتاب» در مقایسه با طرح های «كتاب فروشی به وسعت ایران» و «عیدانه كتاب» با افزایش 50 درصدی خریداران همراه شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خانه كتاب، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری موسسه خانه كتاب به منظور رونق بخشیدن به بازار كتاب و ترویج كتابخوانی، سه مرحله از طرح‌های ملی حمایت از كتابفروشی‌ها را در قالب تخصیص بخشی از یارانه مصرف كننده در سراسر كشور برگزار كرد.
تعداد خریداران كتاب در طرح «تابستانه كتاب» در مقایسه با طرح «عیدانه كتاب» 50 درصد افزایش داشته و این موضوع نشان دهنده مشاركت بیشتر كتابفروشان، اطلاع رسانی بهتر، افزایش میزان آگاهی و استقبال مردم از این طرح هاست.
افزایش خریداران كتاب در طرح «تابستانه كتاب» نشان دهنده نقش موثر شبكه های اجتماعی و فعالیت مستقل كتابفروشان در میان مخاطبان خود در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است.
مدت زمان اجرای طرح «تابستانه كتاب» در بازه زمانی یك ماهه نسبت به طرح «كتابفروشی به وسعت ایران» كه به مدت یك هفته در كتابفروشی ها اجرا شد، تاثیر مستقیمی در افزایش خریداران كتاب دارد.
طرح تابستانه كتاب از 16 تیر ماه تا 15 مرداد ماه با مشاركت 234 كتابفروشی در 28 استان كشور اجرا شد.
در این طرح، كتاب های عمومی از 20 درصد و كتاب های كودك و نوجوان از 25 درصد تخفیف برخوردار شدند.
فراهنگ ** 9022 ** 1085 ** 1071