تهران -ایرنا- دبیركل سازمان همكاری اقتصادی(اكو) با رئیس اتحادیه اتاق ها و تسهیل مبادلات تجاری تركیه، در محل دبیرخانه اكو در تهران دیدار و درباره راه های متقابل همكاری های اتاق های بازرگانی كشورهای عضو باهم گفت و گو كردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این ملاقات كه امروز -سه شنبه- انجام شد، «خلیل ابراهیم آكچا» دبیركل اكو و «مصطفی رفعت حصار جیكلی اوغلو» رئیس اتحادیه اتاق ها و تسهیل مبادلات تجاری تركیه پیرامون اهداف سازمان در گسترش همكاری های اقتصادی كشورهای عضو رایزنی كردند.
«محمد عدنان» مدیر تجارت و سرمایه گذاری دبیرخانه اكو در حاشیه این ملاقات در گفت و گو با ایرنا محور اصلی گفت و گوهای دو طرف را انرژی، حمل و نقل و دیگر مباحث مربوط به تجارت كشورهای عضو عنوان كرد.
سازمان همكاری اقتصادی در حال حاضر 10 كشور عضو شامل جمهوری اسلامی ایران، تركیه، پاكستان، افغانستان، تاجیكستان، ازبكستان ، تركمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان دارد و دبیرخانه دائمی این سازمان در تهران استقرار دارد.
اتاق بازرگانی اكو یا اكو سی.سی.آی یكی از تشكل های وابسته به اكو است كه دبیرخانه آن به صورت چرخشی میان كشورهای عضو قرار دارد و هم اینك پاكستان مسئول دبیرخانه اتاق بازرگانی اكو است.
به گزارش ایرنا، مسئولیت دبیرخانه اتاق بازرگانی اكو سه ساله است و قبل از پاكستان، جمهوری اسلامی ایران عهده دار این مسئولیت بود و تركیه قبل از ایران این مسئولیت را بر عهده داشت.
یكی از اهداف اتاق بازرگانی اكو درگیر كردن بخش های خصوصی كشورهای عضو اكو در فعالیت ها و پروژه های این سازمان منطقه ای است.
سیام **6084**1058**3070**1449