كاشان - ایرنا - رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی برای سبك زندگی در كشورهای اسلامی شناخته شده است.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی شامگاه سه شنبه در همایش آئینه های مقاومت به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در دانشگاه كاشان افزود: اشتباه است اگر عنوان كنیم جنگ، آوارگی و بی خانمانی و كشته و مجروح برای ما داشت، بلكه به فرموده امام راحل این جنگ نعمت بود كه جوهره انسان را به حركت درآورد.
وی از آزادگان به عنوان سرمایه های دوران اسارت نام برد و تاكید كرد: همواره باید از این سرمایه های عظیم حفظ و حراست شود.
رئیس سازمان حج و زیارت كشور دوران اسارت را قطعه ای از بهشت بر روی زمین دانست و گفت: در دوران اسارت، وابستگی به دنیا وجود نداشت.
اوحدی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آزاده حجت الاسلام ابوترابی، افزود: نگاه و لبخند این شهید والامقام موجب آسایش و آرامش اسیران در اردوگاه های عراقی می شد.
رئیس سازمان حج و زیارت كه خود از آزاده های سرافراز كشور است با تجلیل از دلاورمردی های آزادگان در دوران اسارت، خاطر نشان كرد: در دوران اسارت چیزی جز زیبایی و غیرت از اسیران ندیدیم.
وی از آزادگان به عنوان ذخیره های بزرگ انقلاب و دوران دفاع مقدس یاد كرد وگفت: ظاهر اسیران، شلاق، محرومیت، شكنجه و محدودیت بود اما در باطن آنان چیزی به عنوان گناه در اسارت وجود نداشت.
اوحدی با اشاره به تعبیر رهبرمعظم انقلاب درمورد اسیران باعنوان «الماس های درخشان» یادآوری كرد: آزاده یعنی شكست ناپذیر چرا كه دشوارترین و مقاوم ترین عنصری كه تاكنون در جهان شناخته شده الماس بوده است.
وی با اشاره به این كه پدیده عالم خلقت یك ظاهر و باطن دارد، اظهار كرد: فلسفه رشد و كمال انسان این است كه ازشكل ظاهر پدیده ها به عمق و باطن آن برسد.
رئیس سازمان حج و زیارت تاكید كرد: اگر امروز به بصیرت دست یافته و در مقام رشد و كمال هستیم علت آن این است كه از ظاهر عبور و به باطن رسیده ایم.
رئیس سازمان حج و زیارت عصر سه شنبه به منظور دیدار با امام جمعه كاشان و شركت در ویژه برنامه آیینه های مقاومت كه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار می شود وارد كاشان شد.
شهردار كاشان نیز در این همایش گفت: به پاس ارج نهادن به رشادت ها و از خود گذشتگی های آزادگان در دوران اسارت، بزودی بوستانی با نام آزادگان در این شهر به بهره برداری می رسد.
سید محمد ناظم رضوی با تجلیل از آزادگان سرافراز هم چنین از افتتاح خانه آزادگان در شهر كاشان خبر داد.
اجرای سرود، پخش نماهنگ و انجام نمایش از دوران اسارت آزادگان از دیگر برنامه های جانبی همایش آئینه های مقاومت به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بود.
در این آئین كه به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری كاشان برگزار شد، از 260 تن از آزادگان شهرستان های كاشان و آران و بیدگل تجلیل شد.
7408/6136