تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب كردند كه حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تكاب در استان آذربایجان غربی كه هم اكنون یك حوزه انتخابیه است به دو حوزه انتخابیه میاندوآب و حوزه انتخابیه شاهین دژ و تكاب تفكیك شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با 124 رای موافق، 56 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 237 نماینده حاضر با كلیات طرح اصلاح جدول قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی موافقت كردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با 129 رای موافق، 66 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 239 نماینده حاضر با جزییات این طرح موافقت كردند.
بر اساس ماده واحده این طرح كه به تصویب مجلس رسید حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ و تكاب كه دونماینده دارد به دو حوزه مستقل زیر تقسیم می شود:
الف: حوزه انتخابیه میاندوآب شامل شهر میاندوآب- بخش مركزی- بخش باروق- بخش مرحمت آباد به مركزیت شهر میاندوآب با یك نماینده
ب: حوزه انتخابیه شاهین دژ و تكاب متشكل از شهرستان شاهین دژ شامل شهر شاهین دژ- بخش مركزی- بخش كشاورز و همچنین شهرستان تكاب شامل شهر تكاب- بخش مركزی- بخش تخت سلیمان به مركزیت شهر تكاب با یك نماینده
حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده تهران در مخالفت با كلیات این طرح گفت: متاسفانه روند قانونگذاری وصله پینه‌ای در قوه مقننه، مردم را دچار سردرگمی می‌كند و این گونه راه‌هایی برای بروز فساد و گریز از قانون فراهم می شود.
وی ضمن درخواست از نمایندگان مجلس برای مخالفت با این طرح، اظهار داشت: باید از رفتار وصله پینه‌ای در قانون انتخابات پرهیز شود.
همچنین جبار كوچكی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در موافقت با كلیات این طرح گفت: 3 سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، تاكنون لایحه تقسیمات كشوری ارائه نشده از این رو ما برای جلب رضایت مردم این طرح را ارائه كردیم و بهتر است این طرح تصویب شود.
وی افزود: حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تكاب دارای وسعت جغرافیایی زیادی است كه این وسعت جغرافیایی كار سركشی به حوزه انتخابیه را برای نمایندگان و دسترسی مردم به نمایندگان دشوار كرده است.
این نماینده مردم رشت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با تصویب این طرح كمك جدی به حل مشكلات این منطقه كنند.
سیام**9121**1429