سنندج- ايرنا- بخشدار مركزي سروآباد گفت: تخصيص و هزينه كردن اعتبارات ميلياردي در روستاها بيانگر توجه ويژه مسئولين دولت تدبير و اميد به معيشت و ماندگاري روستانشينان در سطح روستاها است.

سيد عطا حسيني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا به مهمترين اقدامات دولت در طول سه سال از فعاليت آن در بخش مركزي شهرستان سروآباد اشاره كرد و گفت: اجراي 36 پروژه بزرگ آب رساني به روستاهاي بخش مركزي شهرستان سروآباد با اعتباري افزون بر 35 ميليارد ريال و اجراي طرح هادي روستايي و ساير طرح هاي بنياد مسكن در روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان با اعتباري افزون بر 30 ميليارد ريال از مهمترين اقدامات سه ساله دولت در بخش مركزي شهرستان سروآباد در راستاي تشويق روستائيان به ماندگاري در روستاها است.
وي ادامه داد: در گذشته روستاها به عنوان قطب توليد به شمار مي رفتند و نوك پيكان توسعه پايدار در هر كشوري وجود روستاهاي پرجمعيت و متمركز در آن كشور بودند.
بخشدار مركزي سروآباد افزود: دولت يازدهم از همان ابتداي فعاليتش با علم به نقش و جايگاه واقعي روستاها در صنعت و توليد كشور، ماندگاري و دلگرم كردن روستانشينان در سطح روستاها را در اولويت برنامه هاي مهم خود قرار داده است.
وي اضافه كرد: اجراي پروژه هاي درآمد زا نظير توسعه باغات و زمين هاي كشاورزي، تجهيز دهياري هاي به امكانات لازم، گاز رساني به روستاها، ترميم و بهسازي مسيرهاي روستايي، اجراي پروژه هاي عمراني و توجه به بحث درمان و سلامت روستائيان در طول دو سال اخير سبب مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها شده است.
حسيني تصريح كرد: اجراي پروژه هاي عمراني شامل ديوار حايل و هدايت ابهاي سطحي و ساماندهي جايگاه زباله و فنس و محصور كردن آرامستان ها با اعتباري افزون بر 12 ميليارد ريال از ديگر اقدامات مهم دولت در روستاهاي بخش مركزي شهرستان سروآباد است.
او اضافه كرد: اجراي پروژه آسفالت جاده هاي روستايي زير يك كيلومتر با مشاركت مردم، اجراي بيش از 20 كيلومتر پروژه دفع فاضلاب روستايي به صورت كاملا بهداشتي با مشاركت حداكثري مردم، اجراي پروژه گاز رساني به 30 روستاي بخش مركزي و پيش بيني بهره مند كردن ديگر روستاهاي باقيمانده اين بخش، آسفالت 18 كيلومتر راه روستايي و بين شهري كامياران سروآباد و روكش آسفالت 35 كيلومتر راه ارتباطي در بخش مركزي شهرستان سروآباد از ديگر مهمترين اقدامات دولت يازدهم است.
وي گفت: اجراي اين پروژه هاي مهم سبب دلگرمي مردم به ماندگاري در روستاهاي بخش مركزي شده و در طول دو سال اخير شاهد بازگشت بسياري از روستانشينان كه در حاشيه شهرها زندگي مي كردند، به سطح روستاها بوديم.
او از ديگر اقدامات مهم دولت در بخش مركزي شهرستان سروآباد را به سرانجام رساندن پروژه بيمارستان 32 تختخوابي و تجهيز آن به امكانات روز پزشكي و همچنين بازگشايي رسمي مرز مله خورد عنوان كرد.
حسيني در پايان ابراز اميدواري كرد با برنامه ريزي مسئولان ارشد استاني شاهد آباداني و ترقي روستاهايي باشيم كه در اثر نبود درآمد پايدار و نبود امكانات لازم، خالي از سكنه شده اند و به حاشيه شهرها مهاجرت كرده اند.
شهرستان سروآباد داراي دو بخش مركزي و اورامان است كه بخش مركزي آن بيش از 38 هزار نفر جمعيت دارد.
شهرستان سروآباد در 90 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/1904