سنندج- ايرنا- دومين كارگاه تخصصي تاريخ شفاهي و فن مصاحبه با حضور نويسندگان، پژوهشگران و خاطره نگاران حوزه دفاع مقدس و استاد حسين زنجاني ازپژوهشگران و نويسندگان برجسته اين حوزه در سنندج برگزار شد.

مسئول دفتر فرهنگ و ادبيات پايداري حوزه هنري استان كردستان روز دوشنبه در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: اين كارگاه در ادامه دوره اول و به منظور تربيت نيرو هاي متخصص فن مصاحبه دراستان با همكاري دفتر فرهنگ ومطالعات پايداري حوزه هنري كشور روز يكشنبه با حضور نويسندگان و پژوهشگراني از سنندج و بيجار در محل حوزه هنري انقلاب اسلامي استان برگزار شد.
شهرام ستاري هدف از برگزاري اين كارگاه را ارتقاء سطح فني نويسندگان در زمينه خاطره نگاري و تاريخ شفاهي عنوان كرد.
وي با اشاره به ظرفيت هاي بسيار بالاي استان در حوزه فرهنگ ومطالعات پايداري اظهار كرد: در طول سال هاي گذشته به دلايل مختلف و نبود نيروي متخصص از اين ظرفيت بالقوه استفاده نشده است.
مسئول دفتر فرهنگ و ادبيات پايداري حوزه هنري استان كردستان اظهار كرد: دراين دوره استاد زنجاني از پژوهشگران و نويسندگان برجسته اين حوزه كه به رويدادهاي استان نيز اشراف ويژه اي دارد ضمن يادآوري نكاتي از دوره گذشته به بيان نكاتي از اصول و فنون مصاحبه و اهميت ثبت تاريخ شفاهي انقلاب و دفاع مقدس در استان پرداخت.
وي با اشاره به فعاليت هاي دفتر فرهنگ و مطالعات پايداري استان كردستان اظهار اميدواري كرد در آينده اي نزديك از تعدادي از توليدات صورت گرفته اين دفتر كه مراحل نهايي چاپ را در دست دارند رونمايي شود.
ستاري با تاكيد بر ادامه برگزاري اين كارگاه ها و تربيت نيروهاي متخصص گفت: اميد مي رود با حضور اين تعداد مصاحبه گر در آينده در خصوص توليد آثاري فاخر در حوزه تاريخ شفاهي در استان گام هاي موثرتري برداريم.
7348/1904