همدان - ایرنا - مدیر بیمارستان قلب فرشچیان همدان گفت: این بیمارستان به بخش های جدید پزشكی هسته ای و مراقبت های ویژه مجهز شده است.

محمد باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با مجهز شدن بیمارستان فرشچیان به این دستگاه بیماران نیاز به پرداخت هزینه های بالا یا حضور در سایر استانها برای درمان ندارند.
وی با بیان اینكه این دستگاه اقدام به تصویربرداری از قلب و ارائه اطلاعاتی به منظور انجام دیگر اقدام های مورد نیاز توسط پزشك می كند گفت: این دستگاه دارای امكانات و مزیت هایی دیگری نیز بوده كه هم اینك تنها در زمینه قلب از آن استفاده می شود.
به گزارش ایرنا وی بیان كرد: دستگاه پزشكی هسته ای نخستین دستگاه پزشكی دولتی این استان است و علاوه بر این 2 دستگاه پزشكی هسته ای مربوط به بخش خصوصی نیز در همدان به بیماران خدمات ارائه می دهند.
باقری اضافه كرد: هزینه درمان با استفاده از این دستگاه دولتی 10 برابر كمتر از بخش خصوصی است و این امر در كاهش هزینه درمان بیماران موثر بوده است.
وی افزود: برای تجهیز بیمارستان قلب فرشچیان به این دستگاه به همراه وسایل جنبی 15 میلیارد ریال هزینه شده است و با استفاده از این دستگاه ماهانه به 400 بیمار از همدان و استانهای همجوار خدمات رسانی می شود.
مدیربیمارستان فرشچیان همدان اظهار كرد: سه پزشك متخصص طب هسته ای، كار درمان با استفاده از این دستگاه را عهده دار هستند و علاوه بر این 10 كارشناس پزشكی هسته ای هم در این مجموعه همكاری دارند.
باقری ابراز امیدواری كرد: با توسعه فضای بخش جدید پزشكی هسته ای و مراقبتهای ویژه بیمارستان قلب فرشچیان بتوان دستگاه جدید خریداری و در این مركز مستقر كرد تا دیگر نگرانی بیماران در خصوص نوبت های طولانی برای درمان رفع شود.
بیمارستان قلب فرشچیان با 25 هزار متر مربع زیر بنا در 9 طبقه دارای تجهیزاتی نظیر ام آر آی، آنژیوگرافی، سی تی اسكن، گاما اسكن هر كدام یك دستگاه، انواع اكوكاردیوگرافی، پمپ های جراحی قلب باز، دستگاه اكسیژن ساز و امحای زباله، تجهیزات چهارگانه، دستگاه های رادیولوژی و تجهیزات بخش های ویژه با 220 تخت تخصصی و فوق تخصصی فعال است.
7526/2087