تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد سینمایي فارابي نیز در پیامی ضمن تسلیت فقدان هنرمند پیشكسوت داود رشیدي گفت: این هنرمند متعلق به نسلی است كه به هنر بازیگری شان اَكادمیك بخشید.

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش در این پیام اظهار داشت: ایفای نقش‌های ماندگار وی، به سینمای نوپای ایران، اعتلایی دیگر داد و مخاطبان را با دنیای متفاوتی از نقش اَفرینی مواجه ساخت و نسلي به تماشاي هنرمندي او قد كشید.
وی یادآورشد: ضمن عرض تسلیت به خانواده بزرگ سینمای ایران و همسر و فرزندان هنرمندش، برای آن مرحوم از درگاه خداوند علو درجات را مسئلت می‌نمایم.

* رشیدی خالق یكی از تاثیرگذارترین آثار نمایش بود
معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی با اعلام تاثر خبر در گذشت یكی از قدیمی ترین هنرمندان فاخر عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما استاد داوود رشیدی گفت:‌ بی شك ایشان خالق یكی از تاثیرگذارترین و ماناترین آثار نمایشی در این سرزمین بوده است.
سید مرتضی میرباقری با بیان اینكه ویژگی های بارز شخصیتی آن عزیز در وجه هنری ایشان به روشنی جلوگر بود، افزود: اینجانب فقدان آن استاد را خدمت همسر فداكار و خانواده هنرمند ایشان تسلیت عرض می كنم و امیدوارم جامعه شاهد پرورش هنرمندانی شایسته همچون او باشد.

* داود رشیدی واپسین نقش خویش را بر صحنه زندگی اجرا كرد
مدیركل هنرهای نمایشی نیز در پیامی گفت: داود رشیدی واپسین نقش خویش را بر صحنه زندگی اجرا كرد. نام و نشان او كه آفرینشگر آثاری ماندگار در عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین بوده است هرگز فراموش نخواهد شد.
مهدی شفیعی افزود: با افسوس و دریغ ، مرگ اندوهناك استاد داود رشیدی را به اصحاب هنر، همسر صبور، فرزند هنرمندش و خانواده محترم برومند تسلیت عرض می نمایم. خداوندگار هنر، او را كه مومنانه وقف هنر شد رحمت كند.

* ایفای نقش های بسیار موجب زنده ماندن یاد رشیدی است
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، فقدان این بزرگ خاندان هنر نمایشی را به اعضای خانه تسلیت گفت.
مجید رجبی معمار ، ایفای نقش های بسیار را موجب زنده ماندن یاد مرحوم رشیدی دانست تا تسكینی باشد بر اندوه جامعه هنری كشور.

*تسلیت به دبیر جشنواره نمایش عروسكی
دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسكی تهران مبارك، درگذشت «داود رشیدی» هنرمند بزرگ تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.
این پیام با خطاب به مرضیه برومند دبیر اجرایی جشنواره نمایش عروسكی است كه در آن آمده است: ای كاش همچنان مهمان لبخند شما بودیم اما گاه زندگی آن طور كه ما دوست داریم، پیش نمی‌رود. افسوس كه در میانه راه چشمان شما و ما به اشك نشست و شما و مادر مهربان «زی زی گولو» و قصه گوی نازنین كودكی‌هایمان با درگذشت هنرمند محبوب داود رشیدی عزیز، اندوهگین شدید.

به گزارش ایرنا، داود رشیدی امروز پنجم شهریور ماه در منزل به دلیل ایست قلبی درگذشت. وی زاده 25 تیر 1312 در تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای نشان درجه یك فرهنگ و هنر است.
از جمله نمایش‌هایی كه اجرا كرده می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیكاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت كیه؟ » و ... اشاره كرد. از جمله فیلم‌های سینمایی كه در آنها بازی كرده می‌توان به آثاری چون «كمال الملك»،«ملاقات با طوطی»،«زمهریر» و ... نام برد.
رشیدی در مجموعه‌های تلویزیونی گوناگونی مانند «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته»، «عطر گل یاس» و ... نیز بازی كرده است.
مراسم تشیع روز یكشنبه - هفتم شهریورماه - ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت به طرف قطعه هنرمندان برگزار می شود.
همچنین مراسم ختم داود رشیدی نیز روز سه شنبه ساعت 18 تا 19.30در مسجد جامع شهرك غرب اقاه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، داود رشیدی امروز پنجم شهریورماه درمنزل به دلیل ایست قلبی درگذشت. وی زاده 25 تیر 1312 در تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و دارای نشان درجه یك فرهنگ و هنر است.
فراهنگ **‌ 1883**1724