رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت با اشاره به پيشرفت هاي قابل توجه كشور پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: اين موفقيت هاي چشمگير بايد به درستي براي مردم بيان شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله زين العابدين قرباني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه رشت افزود: مردم بايد بدانند كه در ايران اسلامي، عمران و آباداني ايجاد شده است.
وي اظهار داشت: در اين مدت توانسته ايم روز به روز به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يابيم و به بيگانگان اجازه دخالت در كشور داده نشده است.
آيت الله قرباني با بيان اين كه كشور جمهوري اسلامي امروز در بسياري از علوم نياز به خارج ندارد، تصريح كرد: در صنعت، راه و شهرسازي و بسياري از موارد ديگر به پيشرفت ها و موفقيت هاي خوبي دست يافته ايم.
وي در ادامه به بيان پيشرفت هاي جمهوري اسلامي در بخش پزشكي ، بهداشت و درمان پرداخت و يادآور شد: بيماران بسياري از كشورها، ايران را براي معالجه برمي گزينند كه اين امر نشان از قدرت بالاي كشورمان در علم پزشكي دارد.
امام جمعه رشت به رونق دانشگاه ها و پيشرفت هاي قابل توجه علمي در جمهوري اسلامي ايران اشاره و اظهار كرد: دولتمردان و دست اندركاران بايد اين موفقيت ها را به اطلاع مردم برسانند.
آيت الله قرباني در بخش ديگري از خطبه ها با بيان سخنان رهبري مبني بر اينكه مسجدها نبايد جايگاه سكولارها شود، ادامه داد: مساجد جايگاه عبادت هاي آميخته با سياست و جهاد است.
نماينده ولي فقيه در استان گيلان بيان داشت: پيش نماز نبايد تنها به خواندن نماز اكتفا كند بلكه بايستي مسائل سياسي را نيز براي مردم بيان كند.
امام جمعه رشت با اشاره به ديدار روز گذشته رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با او گفت: در اين ديدار ، آلودگي رودخانه هاي زرجوب و گوهررود رشت مطرح شد و لزوم تلاش براي رفع مشكلات اين رودخانه ها مورد تاكيد قرار گرفت.
آيت الله قرباني افزود: ورود فاضلاب ها و شيرابه ها، موجب آلودگي اين رودخانه ها شده و در چنين شرايطي، همه ما بايد در حفظ محيط زيست و زيبايي هاي استان گيلان تلاش كنيم.
7286 / 2007/ 1650