سنندج- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بیجار گفت: همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، طرح پرواربندی50 راسی گوساله در بیجار راه اندازی شد.

محمد عباسی روز شنبه در محل افتتاحیه این طرح تولیدی و در حضور جمعی از مدیران محلی یاسوكند اظهار كرد: این طرح به منظور پروار‌بندی 50 رأسی گوساله در بخش حسن آباد یاسوكند اجرا شده است.
وی ادامه داد: اعتبار مصوب شده آن دو میلیارد ریال از محل تسهیلات بانكی تامین شده و 500 میلیون ریال آن نیز آورده شخصی بوده است.
وی به اشتغالزایی سه نفر و تولید سالانه 17 تُن گوست قرمز در این طرح اشاره كرد و گفت: طرح های زودبازده و بومی منطقه می تواند در زمینه تامین نیازمندی های سبد عذایی مردم، اشتغالزایی و برگشت زودتر سرمایه در گردش سرمایه گذاری تاثیر خوبی داشته باشد.
به گفته مدیر جهاد كشاورزی بیجار، مصرف سرانه گوشت قرمز در شهرستان بیجار حدود هفت كیلوگرم، و تولید سالانه گوشت قرمز آن نیز افزون بر 200 تُن در سال می باشد.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همیشه و در همه حال در ذهن و خاطره مدیران نظام اسلامی خواهد ماند.
وی خدمت رسانی صادقانه و دلسوزانه را از توصیه های این دو شهید والا مقام برشمرد و تاكید كرد: آنچه كه در این وادی مدیریت و زمان ناچیز برای ما می ماند، كار برای كسب رضای حق تعالی است.
او اظهار كرد: همه مدیون خون پاك شهدای اسلام، انقلاب و دولت هستیم و باید با تمام توان نسبت به ادای وظیفه ای كه به ما محول شده است تلاش كنیم.
شهرستان بیجار با 90هزار سكنه در شرق استان كردستان واقع شده است.
7350