بیرجند- ایرنا- همزمان با پنجمین روز از هفته دولت پنج طرح خدماتی و عمرانی با اعتبار چهار میلیارد و 942 میلیون ریال در بخش« ارسك(Eresk)» از توابع شهرستان بشرویه در خراسات جنوبی به بهره برداری رسید.

تامین، اصلاح و نوسازی شبكه فشار ضعیف بلوار امام خمینی ارسك و همچنین تامین برق روستای شهید ذبیحی فر دو طرح اجرا شده توسط شركت توزیع نیروی برق بشرویه بود كه با اعتبار 872 میلیون ریال بهره برداری از آن آغاز شد.
رئیس شركت توزیع نیروی برق بشرویه در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: اصلاح و نوسازی شبكه فشار ضعیف بلوار امام خمینی ارسك با اعتبار 512 میلیون ریال و به طول 190 متر شبكه، اجرا شده است.
محسن نیازمند، افزود: همچنین پروژه برق رسانی به روستای ذبیحی فر با اعتبار 360 میلیون ریال و اجرای 200 متر شبكه فشار ضعیف تكمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی خانوار های بهره مند از مزایای اجرای این طرح ها را 864 خانوار اعلام كرد و ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ها تامین برق مطمئن و مستمر، كاهش تلفات برق و همچنین زیبا سازی مبلمان شهری است.
افتتاح یك واحد فرآوری بسته بندی زعفران در شهر ارسك با اعتبار یك میلیارد و 400 میلیون ریال به ظرفیت 600 كیلوگرم در سال از جمله دیگر طرح های بهره برداری شده در بشرویه به مناسبت هفته دولت بود.
به گزارش ایرنا، رئیس جهاد كشاورزی بشرویه اظهار كرد: صنایع تبدیلی و تكمیلی حلقه مفقوده بخش كشاورزی این شهرستان است.
حسین سرچاهی بهبود عملیات فرآوری و بسته بندی زعفرران را از جمله مهم ترین اهداف افتتاح واحد فرآوری زعفران خواند و گفت: تاسیس این قبیل واحدها در راستای ارتقا كیفیت محصولات كشاورزی منطقه نظیر زعفران مطابق با استانداردهای بهداشتی ، تغذیه ای و همچنین افزایش سطح سلامت و ایمنی این محصول به صورت جدی مورد توجه است.
در ادامه از پروژه روكش آسفالت محور روستایی بشرویه – رقه به طول هشت كیلومتر و با اعتبار یك میلیارد و 950 میلیون ریال بهره برداری شد كه از مزایای آن 16 روستا و در مجموع دو هزار و 218 نفر بهره مند شدند.
اجرای طرح هادی روستایی فتح آباد با اعتبار 720 میلیون ریال در وسعت سه هزار متر مربع نیز از جمله دیگر طرح هایی بود كه امروز بهره برداری شد.
2047/7550