رشت - ايرنا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: انسجام، همدلي و هماهنگي بايد در كشور تسري يابد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي جنتي روز شنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در گيلان اظهار كرد: انسجام، هماهنگي و همدلي شرط توسعه استان است و اين الگو، بايد در همه كشور تسري يابد.
وي ادامه داد: افتخارات گيلان براي كشورمان، مايه مباهات است و ستاره هاي درخشاني كه از گيلان در آسمان علم، فرهنگ و ادب ايران مي درخشند، مايه افتخار هستند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد: همه مقدمات رشد، پيشرفت و توسعه در اين استان فراهم است و بايد همه كشور، از آنها بهره مند شوند.

* رئيس جمهوري، جايگاه ويژه اي در انقلاب اسلامي دارد
آيت الله زين العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت نيز در اين ديدار گفت: رئيس جمهوري، انسان فرزانه اي است و جايگاه ويژه اي در انقلاب اسلامي دارد.
وي ادامه داد: بايد انتظاراتي را درخواست كرد كه براي مسئولان مقدور باشد.
امام جمعه رشت اضافه كرد: گيلان، مردم فرهيخته اي دارد كه اميدواريم صداي مردم و مسئولان گيلان به رده هاي بالا نيز برسد.
آيت الله قرباني از استاندار گيلان به سبب ايجاد همدلي بين مديران استان قدرداني كرد.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جريان سفر به گيلان، پيش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه شوراي اداري استان نيز سخنراني كرد. همچنين در پنجمين روز هفته دولت، طرح گازرساني همزمان به 200 روستاي استان گيلان با حضور علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در كوچصفهان از توابع شهرستان رشت بهره برداري شد. براي اجراي اين طرح‌ها، يك هزار ميليارد ريال هزينه شده است.
بازديد از كتابخانه و تالار مركزي رشت، ديدار با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر گيلان، سخنراني در مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر در مصلي امام خميني (ره) رشت از برنامه‌هاي سفر دو روزه علي جنتي به گيلان است.
1881/2007