زاهدان- ايرنا- نخستين كارت شهروندي سيستان و بلوچستان با عنوان سيستان كارت با همكاري شهرداري زابل و بانك انصار به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان، فرماندهان نظامي، معتمدان و اقشار مختلف مردم امروز /شنبه/ در شهرستان زابل رونمايي شد.

به گزارش ايرنا معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه زابل در اين آيين گفت: راه اندازي كارت هوشمند شهروندي در شهرستان زابل اقدامي ارزشمند از سوي شهرداري زابل و بانك انصار براي حركت به سوي دولت هوشمند است.
هوشنگ ناظري افزود: حذف كاغذ و توسعه سامانه پاسخگويي هوشمند در چند سال اخير در زابل مدنظر بوده است به طوري كه تمام مكاتبات اداري فرمانداري و استانداري از طريق اتوماسيون اداري انجام مي شود در حالي كه اين اقدام در ميان ادارات شهرستان هنوز محقق نشده است.
وي اظهار داشت: بانك ها و موسسه هاي مالي در كشور تاكنون جايگاه خود را پيدا نكرده اند و نتواسته اند نقش خود را به خوبي ايفا كنند در حالي كه راه اندازي كارت شهروندي اقدامي براي توسعه هر شهر به شمار مي آيد.
فرماندار زابل افزود: ايجاد كارت شهروندي در شهرستان زابل باعث ارتقا شاخص هاي بهره وري در بخش هاي مختلف مي شود.
مدير امور شعب بانك انصار سيستان و بلوچستان گفت: افزون بر 30 دستگاه پورت در اتوبوس هاي خط واحد شهرستان زابل با اعتبار يك ميليارد و 200 ميليون ريال براي نخستين بار در سيستان وبلوچستان راه اندازي شده است.
محمدرضا احمدي از حمايت شهرداري زابل و شوراي اسلامي اين شهرستان تقدير كرد و افزود: كارت شهروندي در راستاي دولت الكترونيك با 16 قابليت از جمله اقدامات بانكي و برخي خدمات شهري صادر شده است.
وي اظهار داشت: ايجاد نخستين بانكداري اسلامي كشور در زاهدان با مجوز بانك مركزي، راه اندازي نخستين فروشگاه طرح حاتم با هدف حمايت از توليد ملي و راه اندازي كارت هوشمند در شهرستان زابل سه اقدام مهم در استان سيستان و بلوچستان از سوي بانك انصار بوده است.
مدير امور شعب بانك انصار سيستان و بلوچستان تصريح كرد: فروشگاه طرح حاتم در شهرهاي زاهدان، زابل و ايرانشهر با هدف حمايت از توليد ملي براي نخستين بار در سيستان و بلوچستان ايجاد شده است كه مردم مي توانند از طريق كارت هاي اعتباري 100 ميليون ريالي با سود 15 درصد كالاي ايراني خريداري كنند.
شهردار زابل نيز در اين آيين اظهار داشت: راه اندازي اتوماسيون اداري در شهرداري زابل، راه اندازي كارت شهروندي و نصب دوربين پايش تصويري در شهرستان از جمله اقدامات شهر الكترونيك است.
حميدرضا نوري با بيان اينكه سيستم جي آي اس از طريق مشاور در شهرستان زابل در حال انجام است افزود: اين سيستم پايه گذار خدمات متنوع شهري در اين شهرستان مي شود.
نخستين كارت شهروندي استان سيستان و بلوچستان با عنوان سيستان كارت از سوي شهرداري زابل و بانك انصار با حضور معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه زابل، مدير امور شعب بانك انصار سيستان و بلوچستان، فرمانده قرارگاه شهيد هراتي سيستان، فرمانده سپاه نيمروز، شهردار زابل، اعضاي شوراي اسلامي شهر زابل، علما و روحانيون، معتمدان و اقشار مختلف مردم در زابل رونمايي شد.
7317 / 6081