تبريز - ايرنا - همزمان به ششمين روز از هفته دولت، چند طرح گازرساني در روستاهاي شهرستان هاي سراب و اهر در آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيد.

به گزارش روز يك شنبه ايرنا، 9 طرح گازرساني در روستاهاي وانق سفلي، وانق عليا، عبدل آباد، رج، سلطان آباد، شيخ سرجين، ناراب، عسگر آباد و آغبلاغ بهمن سراب به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقي در اين آيين با بيان اينكه سراب از نظر گازرساني به روستاها رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده گفت: عملكرد اين شهرستان در حوزه گاز رساني 15 درصد بالاتر از ميانگين استاني است.
ولي الله ديني افزود: در زمان حاضر بيش از 98 درصد از جمعيت روستايي شهرستان سراب از نعمت گاز بهره مند هستند .
وي افزود: جهت اجراي اين پروژه ها حدود 48 كيلومتر شبكه گذاري شده و هزينه اي افزون بر 42 ميليارد ريال صرف شده است.
وي اظهاركرد: با بهره برداري از اين پروژه ها 395 خانوار روستايي با جمعيتي حدود 1600 نفر از نعمت گاز طبيعي بهره مند شدند.
مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقي، با اشاره به اينكه از 162 روستاي سراب تا كنون به 143 روستا گازرساني شده است، گفت: عمليات گازرساني به سه روستاي ميركوه وسطي ، صومعه زرين و شاللو نيز در دست اجراست كه تا دهه فجر سالجاري به بهره برداري مي رسد.
ديني، مجموع اعتبارات هزينه شده اداره گاز سراب در دولت تدبير و اميد را 145 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين اعتبارعلاوه بر گازرساني به 31 روستاي شهرستان، براي تقويت ، توسعه وافزايش ظرفيت شبكه هزينه شده است.
وي ، تعداد مشتركين بهره مند از گاز اين شهرستان را 49 هزار 200 مشترك اعلام كرد.
امروز همچنين طرح گازرساني به 6 روستاي ون آباد، زگليگ عليا، زگليگ سفلي، چوپانلار، گلوجه مالالار و ساري يارقان شهرستان اهر به بهره برداري رسيد.
براي گازرساني به اين روستاها بيش از 9 ميليارد ريال با شبكه گذاري به طول بيش از 29 هزار متر هزينه شده و امكان بهره مندي 146 خانوار ساكن در اين روستاها از نعمت گاز فراهم شده است.
مديرعامل شركت گاز آذربايجان شرقي گفت: در طول 3 سال اخير و در دولت يازدهم به 524 روستاي آذربايجان شرقي گازرساني شده است.
ديني، از احداث خط انتقال منشعب از خط انتقال ارمنستان به شهرستان اهر در دو فاز به طول بيش از 73 كيلومتر با اعتبار 700 ميليارد ريال با پيشرفت 90 درصدي فاز يك و 33 درصدي فاز دو خبر داد.
وي، همچنين از واگذاري انشعاب گاز به متقاضيان واحدهاي توليدي كشاورزي، مرغداري، گاوداري و گلخانه اي در راستاي اقتصاد مقاومتي و اشتغال زايي خبر داد.
در اين مراسم فرماندار اهر نيز گفت: با گازرساني به اين 6 روستا، 90 درصد روستاهاي شهرستان اهر از گاز بهره مند شد.
عابدي، گفت: با وجود سخت عبور بودن بعضي از روستاها اميدواريم با تلاش مسئولان شركت گاز آذربايجان شرقي و شهرستان در كمترين زمان ساكنان ديگر روستاهاي شهرستان اهر نيز از نعمت گاز بهره مند شوند.
7225/7224/3077/3071/518