خرم آباد - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: حجم ورودی پرونده ها به محاكم قضایی تعزیرات حكومتی طی سه سال اخیر 50 درصد كاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز دوشنبه در نشست با قضات و كاركنان اداره كل تعزیرات حكومتی لرستان، با بیان اینكه نقش تعزیرات حكومتی در زندگی مردم بسیار تعیین كننده است، اظهار كرد: اطمینان خاطر و آرامش مردم با مسائل خرد و كوچك اقتصادی تامین می شود از این رو تعزیرات در تامین این آرامش و اطمینان خاطر نقش بسزایی دارد.
وزیر دادگستری گفت: امسال به اندازه نیمی از روسای شعب تعزیرات حكومتی در این سازمان نیرو جذب می شود و در سال آینده نیز این برنامه اجرا و در واقع طی 2 سال به اندازه روسای شعب حال حاضر نیرو جذب خواهد شد تا از بار مسئولیت های این سازمان كم شود.
حجت الاسلام پورمحمدی از افزایش مسئولیت ها و وظایف سازمان تعزیرات حكومتی در برنامه ششم خبر داد و بیان كرد: مقرر شده است كه درراستای جرم زدایی ریاست قوه قضائیه یك سری عناوین را احصا كند و عنوان جرم به عنوان تخلف تغییر یابد تا رسیدگی به این تخلفات به سازمان تعزیزات محول شود.
وی با بیان اینكه دولت نسبت به حقوق مردم حساس است ، افزود: حجم پرونده های قاچاق به ویژه در بخش پرونده های بهداشتی بسیار بالاست.
7266/6060