كرمان - ایرنا - استاندار كرمان با اشاره به كاهش تورم از 40 درصد در ابتدای دولت یازدهم به 9 درصد كنونی گفت: این كاهش به معنای تقویت بنیه مالی مردم است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از پروژه آبرسانی به یزدانشهر شهرستان زرند تصریح كرد: هیچ فردی حق ندارد با ایجاد تورم اوضاع مالی مردم را تضعیف كند.
وی گفت: همه دولت ها به نوبه خود اقداماتی را انجام داده اند اما دولت یازدهم اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را از روستاها آغاز كرده است.
استاندار كرمان وظیفه دولت ها را اجرای زیرساخت های مناسب دانست و اظهار كرد: روحانیت و علمای ما باید به میدان بیایند و به گونه ای فرهنگ سازی كنند كه ضمن تمكن، تدین مردم نیز حفظ شود.
وی با بیان اینكه فرهنگ اقتصادی، فرهنگ دینی ماست گفت: خرسندم كه ائمه جمعه استان كرمان همچون مسئولان دولتی به تمام امور حوزه فعالیت خود مسلط هستند و در طرح مثلث توسعه اقتصادی به خوبی همكاری می كنند.
رزم حسینی به اجرای طرح همیاران آب در استان كرمان اشاره كرد و گفت: این طرحی جامع در بخش آب و كشاورزی و به منظور صرفه جویی در آب و مدیریت راندمان بخش كشاورزی در دست اجراست.
وی از آغاز عملیات تامین آب آشامیدنی شمال استان كرمان به عنوان اقدامی مهم نام برد و گفت: این طرح به سرعت در حال اجراست كه البته این منطقه را متحول خواهد كرد.
وی با اشاره به طرح انتقال آب حوزه به حوزه در كرمان عنوان كرد: انتقال آب از خلیج فارس به كرمان تاكنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و قرار است این آب در بخش صنعت مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار كرمان گفت: با اجرای این پروژه 70 حلقه چاه آب در استان كرمان آزاد می شود كه می توان از این آب در بخش تامین آب آشامیدنی استفاده كرد.
وی با بیان اینكه توسعه متوازن در استان كرمان مد نظر دولت قرار دارد بیان كرد: بیش از 13 هزار حلقه چاه آب در جنوب استان كرمان وجود دارد كه بسیاری از این چاه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت غیرمجاز حفر شده اند.
رزم حسینی به انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری نیز اشاره كرد و گفت: حفر بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه به طول 38 كیلومتر در حال اجراست.
وی ادامه داد: این طرح نیز تاكنون بیش از 5 كیلومتر پیشرفت فیزیكی داشته و قرار است میزان 700 میلیون مترمكعب آب از طریق این سد به فلات مركزی ایران سرازیر می شود.
وی گفت: تامین آب شهرستان های شرقی استان كرمان از محل سد نساء بم در حال انتقال است كه مشكل كم آبی این منطقه را برطرف می كند.
استاندار كرمان اضافه كرد: شركت میدكو، معین منطقه 5 استان كرمان كار را از 3 روستا در شهرستان زرند و 3 روستا در شهرستان كوهبنان آغاز كرده است.
وی گفت: درصدد هستیم تصدی گری دولت را در استان كرمان كاهش دهیم.
رزم حسینی با اشاره به نقش پررنگ رسانه های كرمان در ایجاد توسعه این استان افزود: خوشبختانه امروز رسانه های ما بدون پرداختن به دعواهای سیاسی در راستای شكوفایی اقتصادی استان كرمان قلم می زنند.
استاندار كرمان در ادامه سفر به شهرستان زرند، طرح آسفالت خیابان حافظ این شهر را با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح كرد.
وی همچنین از روند احداث مصلی در زرند و نمایشگاه دستاوردهای دولت در این شهرستان بازدید كرد.
رزم حسینی امروز (دوشنبه) به منظور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح در آخرین روز از هفته دولت به شهرستان های كوهبنان و زرند سفر كرد.
7429/3029