سنندج- ايرنا- مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي كردستان گفت: در سه سال گذشته در مجموع 804 كيلومتر راه با چهار هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار در استان ساخته شده است.

رامين محمودي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از اين ميزان 160 كيلومتر راه بين شهري با دو هزار و 300 ميليارد ريال و 644 كيلومتر راه روستايي با دو هزار و 200 ميليارد ريال بوده است.
او به آسفالت راه هاي بين شهري در سه سال فعاليت دولت تدبير و اميد اشاره كرد و گفت: در سال 92 در مجموع 43.2 كيلومتر، در سال 93 هم 55 كيلومتر و در سال 94 نيز 40.25 كيلومتر و در مجموع 138 كيلومتر از راه هاي بين شهري استان با حدود دو هزار ميليارد ريال اعتبار آسفالت شده است.
وي به پروژه هاي اولويت دار استان در حوزه راه نيز اشاره كرد و گفت: اكنون هشت پروژه اصلي در حوزه ساخت راه به طول متوسط 90 كيلومتر و با پيشرفت فيزيكي تقريبي 81 درصد در استان در دست اجرا است.
مدير ساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي كردستان در ادامه به تشريح جزئيات اين پروژه ها پرداخت و افزود: پروژه كنارگذر سقز در يك باند به طول 9.5 كيلومتر با پيشرفت 85 درصد، پروژه باند دوم سقز - ديواندره حد فاصل شهر سقز تا شهر صاحب حدود 12 كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 80 درصد، پروژه باند دوم سقز - ديواندره حد فاصل زرينه به طرف ديواندره به طول شش كيلومتر با پيشرفت فيزيكي 95 درصد و پروژه باند دوم ديواندره - سنندج حد فاصل دو راهي بيجار تا روستاي حسين آباد به طول 25 كيلومتر و پيشرفت فيزيكي 70 درصد از جمله اين پروژه ها است.
محمودي از پروژه باند دوم سنندج - كامياران - گاوشان به طرف گردنه مرواريد به طول 10 كيلومتر و پيشرفت 90 درصد، باند دوم محور سنندج همدان – گنجي – دهگلان به طول 6 كيلومتر و پيشرفت 95درصد، كنار گذر جنوبي بيجار به طول 11.5 كيلومتر و پيشرفت 80 درصد و پروژه ساخت راه اصلي سنندج - مريوان حد فاصل تيژ تيژ گاران به طول 10 كيلومتر و پيشرفت 70 درصد به عنوان ديگر پروژه هاي اولويت دار حوزه ساخت راه هاي استان نام برد.
وي ضمن بيان اينكه براي احداث هر كيلومتر راه روستايي حدود پنج ميليارد ريال در استان بايد هزينه كرد افزود: راهسازي يكي از فعاليت هاي عمراني هزينه بر و زمان بر است و با توجه به ويژگي هاي جغرافيايي استان كردستان كه سخت گذر و كوهستاني است راهسازي نياز به بودجه بيشتري دارد.
1904/7355