دزفول - ایرنا - رییس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینكه تعداد زیادی از متكدیان این شهرستان به صورت خانوادگی، حرفه ای و سازمان یافته اقدام به تكدی گری می كنندگفت: تكدی گری جرم است و شهرداری باید اقدام به جمع آوری آنها كند.

فریدون عبدی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه طبق قانون تكدی گری جرم است خاطر نشان كرد: متكدیانی كه در چهارراه های دزفول اقدام به تكدی گری می كنند بارها جمع آوری و مشخص شد كه به صورت حرفه ای، خانوادگی و سارمان یافته اقدام به این كار می نمایند.
وی جمع آوری متكدیان را از وظایف شهرداری دانست و افزود: متكدیان باید توسط شهرداری جمع آوری و به اردوگاه های سازماندهی شده در مركز استان منتقل شوند.
رییس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینكه موضوع كودكان كار بدون سرپرست و یا بدسرپرست به طور جدی پیگری می شود اظهار كرد: وضعیت این كودكان با فوریت و جدیت از سوی بهزیستی پیگری و در كوتاهترین زمان ممكن موضوع بررسی می شود.
عبدی تعریف كودكان كار را متفاوت از كودكان خیابانی كه اقدام به تكدی گری و فروش برخی اجناس در معابر می كنند عنوان كرد و گفت: كودكان كار كسانی هستند كه در سنین پایین مجبور به اشتغال در مشاغل سختی كه متناسب با سن آنها نیست می باشند.
وی آمار كودكان كار در دزفول را بسیار كم و پایین ترین میزان در استان خوزستان برآورد كرد.
رییس اداره بهزیستی دزفول همچنین با تاكید بر ضرورت آموزش مهارت های ارتباطی به كودكان اظهار كرد: بسیار از طلاق ها به دلیل نداشتن آگاهی و آموزش های لازم ارتباطی میان افراد صورت می گیرد كه با آموزش های ارتباطی و مهارت های زندگی در كودكی و نوجوانی می توان جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی را گرفت.
شهردار دزفول نیز اسفند ماه پارسال در نشست شورای فرهنگ فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن هشدار نسبت به افزایش تكدی گری در سطح این شهر گفت:برخی متكدیان به صورت حرفه ای و سازمان دهی شده وارد دزفول شده اند.
به گزارش ایرنا محمدرضا كرمی نژاد با بیان اینكه متكدیان ولگرد چهره این شهر را مخدوش كرده اند خواستار اقدام اساسی برای جمع آوری این افراد از سطح معابر شهر دزفول شد.
6068