سنندج- ایرنا- مدیر ساخت و توسعه راه های اداره كل راه و شهرسازی كردستان گفت: در سه سال گذشته در مجموع 804 كیلومتر راه با چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در استان ساخته شده است.

رامین محمودی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان 160 كیلومتر راه بین شهری با دو هزار و 300 میلیارد ریال و 644 كیلومتر راه روستایی با دو هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.
او به آسفالت راه های بین شهری در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره كرد و گفت: در سال 92 در مجموع 43.2 كیلومتر، در سال 93 هم 55 كیلومتر و در سال 94 نیز 40.25 كیلومتر و در مجموع 138 كیلومتر از راه های بین شهری استان با حدود دو هزار میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده است.
وی به پروژه های اولویت دار استان در حوزه راه نیز اشاره كرد و گفت: اكنون هشت پروژه اصلی در حوزه ساخت راه به طول متوسط 90 كیلومتر و با پیشرفت فیزیكی تقریبی 81 درصد در استان در دست اجرا است.
مدیر ساخت و توسعه راه های راه و شهرسازی كردستان در ادامه به تشریح جزئیات این پروژه ها پرداخت و افزود: پروژه كنارگذر سقز در یك باند به طول 9.5 كیلومتر با پیشرفت 85 درصد، پروژه باند دوم سقز - دیواندره حد فاصل شهر سقز تا شهر صاحب حدود 12 كیلومتر با پیشرفت فیزیكی 80 درصد، پروژه باند دوم سقز - دیواندره حد فاصل زرینه به طرف دیواندره به طول شش كیلومتر با پیشرفت فیزیكی 95 درصد و پروژه باند دوم دیواندره - سنندج حد فاصل دو راهی بیجار تا روستای حسین آباد به طول 25 كیلومتر و پیشرفت فیزیكی 70 درصد از جمله این پروژه ها است.
محمودی از پروژه باند دوم سنندج - كامیاران - گاوشان به طرف گردنه مروارید به طول 10 كیلومتر و پیشرفت 90 درصد، باند دوم محور سنندج همدان – گنجی – دهگلان به طول 6 كیلومتر و پیشرفت 95درصد، كنار گذر جنوبی بیجار به طول 11.5 كیلومتر و پیشرفت 80 درصد و پروژه ساخت راه اصلی سنندج - مریوان حد فاصل تیژ تیژ گاران به طول 10 كیلومتر و پیشرفت 70 درصد به عنوان دیگر پروژه های اولویت دار حوزه ساخت راه های استان نام برد.
وی ضمن بیان اینكه برای احداث هر كیلومتر راه روستایی حدود پنج میلیارد ریال در استان باید هزینه كرد افزود: راهسازی یكی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان كردستان كه سخت گذر و كوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد.
1904/7355