رشت - ايرنا - مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و دبير ستاد فرهنگي، اجتماعي مديريت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي گيلان، از برگزاري نمادين هفته بدون طلاق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يونس رنجكش عصر پنجشنبه در كارگروه ويژه ساماندهي وضعيت طلاق در استان گيلان با اعلام اين خبر افزود: اين پيشنهاد در كارگروه مصوب و تلاش مي شود تا دستگاه هاي مرتبط با موضوع طلاق در اين هفته، تلاش كنند هيچگونه طلاقي در استان ثبت نشود.
وي اضافه كرد: هفته بدون طلاق همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در هفته سوم شهريورماه اجرا مي شود.
رنجكش با تاكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم تا از همه ظرفيت هاي اجتماعي و فرهنگي براي كاهش روند طلاق و فروريختن كانون خانواده جلوگيري شود، افزود: اينگونه اقدامات مي تواند نقش مهمي در توجه به چالش ها ، تهديدات و آسيب هاي اجتماعي طلاق در جامعه داشته باشد.
وي ادامه داد: يكي از اقدامات مهم در سال جاري با توجه به سند ملي پيشگيري كنترل و كاهش طلاق در كشور، ساماندهي وضعيت پرونده هاي طلاق در دادگستري هاست.
به گفته رنجكش، در هفته بدون طلاق كه ابتكاري از سوي اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان است، تلاش داريم تا با هماهنگي دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي در زمينه شناساندن آسيب ها و چالش هاي طلاق در جامعه اقدامي نمادين در اين زمينه داشته باشيم.
دبير ستاد فرهنگي، اجتماعي مديريت پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي گيلان يادآور شد: هر چند كه انتظار نداريم تمام مشكلات و آسيب هاي اجتماعي كه ريشه هاي شكل گيري آنها در ابعاد مختلف نهفته است و بايد از زواياي مختلف مورد بررسي قرار گيرد، همزمان برطرف شود، اما اينگونه حركت ها گام موثري در حساس سازي جامعه و تحركات اجتماعي در مسير اقدامات پيشگيرانه است.
وي گفت: در هفته بدون طلاق با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي تلاش مي شود تا از ثبت هرگونه واقعه طلاق با انجام برنامه هاي مشاوره و خدمات فرهنگي و اجتماعي تا حدي جلوگيري شود.
وي اظهار داشت: در اجراي اين برنامه ها دادگستري، نيروي انتظامي، صدا و سيما، بهزيستي، ورزش و جوانان، ثبت اسناد، ثبت احوال، فرهنگ و ارشاد اسلامي، كار و امور اجتماعي و ... مشاركت خواهند داشت.
رنجكش برگزاري برنامه هاي آموزشي براي كاركنان سازمان ها و نهادهاي دولتي و اجراي طرح هاي آموزش همگاني از طريق رسانه ملي، مطبوعات و تشكل هاي اجتماعي را از ديگر اقداماتي عنوان كرد كه در هفته بدون طلاق پيش بيني شده است.
اولين روز از ماه ذي الحجه ، سالروز ازدواج امام علي (ع) و حضرت فاطمه (س) بعنوان زيباترين پيوند آسماني در جهان اسلام است.
سيزدهم شهريورماه جاري، مصادف با اولين روز ماه ذي الحجه است.
7294/2007