تهران- ایرنا- رئیس سازمان صدا و سیما در سفر به قم با آیات عظام صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی، مكارم‌شیرازی، موسوی اردبیلی و حجت الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) دیدار كرد.

به گزارش عصر پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا از صدا و سیما، علی عسكری امروز پنجشنبه 11 شهریور در ابتدای سفر یك روزه خود به قم، با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی با وی دیدار كرد.
آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس رسانه ملی، ضمن قدردانی از خدمات سازمان صداوسیما، كار این سازمان را مهم ارزیابی كرد وافزود: این اهمیت، مسئولیت كار رسانه ملی را هم بیش‌تر می‌كند.
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی تأكید كرد: برنامه‌های صداوسیما باید دینی و اسلامی تهیه شود تا اثرگذاری آن بیش‌تر باشد.
وی همچنین بر توجه ویژه بر اخلاقیات در برنامه‌های صداوسیما تأكید واظهار كرد:رعایت نكاتی چون محرم و نامحرم و حجاب در برنامه‌های رادیو و تلویزیون موجب رضای امام زمان (عج) خواهد شد.
این مرجع عالی‌قدر بر توجه به مخاطبان خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز تأكید كرد و گفت: باید برای مسلمانان و شیعیان خارج از مرزهای ایران برنامه‌های مناسب در شبكه‌های برون‌مرزی پخش شود.
آیت الله صافی همچنین خواستار ارتقاء برنامه‌های رادیو معارف و پوشش سراسری آن شد و تصریح كرد: فعالیت‌های صداوسیما باید موجب عزت ایران شود.
آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی وظیفه صداوسیما را سنگین توصیف كرد و با اشاره به نقش این سازمان در حوزه فرهنگ، خواستار توجه بیش‌تر به حوزه‌های علمیه و علمای دینی كه در حوزه فرهنگ اثرگذارند، شد تا تأثیر برنامه‌های این سازمان بیش‌تر شود.
آیت‌الله نوری همدانی به تلاش رسانه‌های معاند برای ضربه زدن به اسلام اشاره كرد و افزود:این رسانه‌ها برای دشمنی با اسلام با تمام قوا به میدان آمده‌اند و صداوسیمای جمهوری اسلامی باید با قدرت پاسخ آنان را بدهد.
آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین نسبت به دشمنی عمیق صهیونیست‌ها با ایران اسلامی هشدار داد و خواستار تولید برنامه‌هایی در رادیو و تلویزیون برای پاسخ‌گویی به این دشمنی‌ها شد.
وی همچنین بر توجه بیش‌تر رسانه ملی به موضوع حجاب در برنامه‌ها تأكید كردند.
آیت الله مكارم شیرازی نیز در دیدار رئیس رسانه ملی، بر اهمیت كار صداوسیما اشاره كرد و گفت:اخلاقیات از مهمترین موضوعاتی است كه باید مستقیم وغیرمستقیم در برنامه‌های صداوسیما بر آن تأكید كرد.
وی همچنین خواستار همكاری صداوسیما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تقویت شبكه ملی اطلاعات شد.
آیت‌الله موسوی اردبیلی هم در دیدار با دكتر عسكری بر توجه بر احكام اسلامی در برنامه‌های صداوسیما اشاره وافزود: صدا و سیما موجب عزت مملكت است و لذا باید برای اصلاح جامعه اهتمام داشته باشد.وی همچنین برای موفقیت رسانه ملی برای رسیدن به اهداف خود دعا كرد.
عسكری در این دیدارها ضمن بیان گزارشی كامل از فعالیت‌های این سازمان تصریح كرد : تلاش می‌كنیم همه برنامه‌ها در جهت ترویج دین و فرهنگ اسلامی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری در جهت دین، اخلاق، امید و آگاهی بخشی باشد.
رئیس رسانه ملی با اشاره به فعالیت 217 شبكه ماهواره‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی، گفت: تلاش می‌كنیم علاوه بر شبكه‌های برون‌مرزی و داخلی، رادیوهای اینترنتی را نیز برای رساندن پیام انقلاب اسلامی راه‌اندازی كنیم.
عسكری توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و نشان دادن روحیه امید و فعالیت را از دیگر برنامه‌های سازمان صداوسیما دانست و از راه‌اندازی شبكه ایران كالا برای معرفی رایگان تولیدات داخلی خبر داد.
وی همچنین با اشاره به وجود 80 هزار مسجد در كشور گفت: سازمان صداوسیما تلاش می‌كند این مساجد فعال باشند چرا كه هر یك از این مساجد كانونی برای تبلیغ اسلام هستند و می‌توانند نقش مؤثری در مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشند.
رئیس رسانه ملی همچنین از ورود این رسانه به فضای مجازی سخن گفت و راه‌اندازی شبكه تعاملی IPTV را از برنامه‌های سازمان صداوسیما عنوان كرد. وی همچنین از راه‌اندازی شبكه پیام رسان سروش در صداوسیما خبر داد.
عسكری امروز همچنین با حجت الاسلام سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم دیدار كرد.
حجت الاسلام سعیدی در این دیدار ضمن تبریك انتصاب دكترعسكری به ریاست سازمان صداوسیما، تأكید كرد: برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و طنز در این رسانه باید فاخر و ارزشمند باشند كه البته مدتی است این امر در برنامه‌های صداوسیما دیده می‌شود.
امام جمعه قم به اهمیت تولید برنامه‌هایی با محتوای معارفی و دینی اشاره و تأكید كرد: همه تولیدات باید برای رضای خدای تعالی و مصالح دینی باشد.
عصر امروز رئیس و معاونان سازمان با آیات عظام سبحانی، علوی‌گرگانی و هاشمی شاهرودی نیز دیدار خواهند كرد.
فراهنگ**9246**1440