سنندج- ایرنا- استاندار كردستان روز شنبه در سفری كه تا پاسی از شب طول كشید از اردوهای جهادی در روستاهای مشیاب و هزاركانیان در بخش سارال دیواندره بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی ابتدا در دوراهی كوله مورد استقبال مسئولین شهرستان دیواندره قرار گرفت و سپس راهی روستای مشیاب از توابع بخش سارال شد.
وی در بازدید از گروه های جهادی بسیج این روستا گفت: كارهای شما بسیجیان جهادی است و یاد و خاطره زمان جنگ را در دل ها یادآوری می كند.
او در بازدید از ساخت مسجد روستای مشیاب اظهار كرد: شما دانشجویان با انجام كارهای عمرانی در این روستاها و رفع نیازهای مردم كمك زیادی به كاهش محرومیت این بخش كرده اید كه نمونه آن مسجد روستا است كه تا پایان ماموریت گروه جهادی و با همكاری مردم روستا به بهره برداری می رسد.
زاهدی در ادامه از كلاس های آموزشی برای دختران و پسران روستا در مدرسه محبت روستای مشیاب بازدید كرد كه در این كلاس ها، آموزش قرآن، گلدوزی و برنامه فرهنگی دیگری در حال برگزاری بود.
استاندار كردستان سپس راهی روستای هزاركانیان شد و از گروه دامپزشكی و بهداشتی این روستا بازدید كرد.
اهالی روستا در دیدار با استاندار رضایت خود را از حضور گروه های جهادی ابراز و اظهار كردند كه این نیروها چهره محرومیت را از منطقه برمی دارند.
سرهنگ علی حسین مخدومی فرمانده سپاه شهرستان دیواندره نیز ضمن خیرمقدم به استاندار كردستان به بخش سارال گفت: حدود 300 نفر از دانشجویان بسیج جهادی به مدت 15روز به مردم منطقه خدمات بهداشتی و آموزشی ارائه می دهند و در كارهای عمرانی مشاركت می كنند.
** گروهای جهادی كمبودهای دستگاه های اجرایی درروستاها راجبران می كند
استاندار كردستان گفت: بسیجیان در قالب گروه های جهادی كمبودهای دستگاه های اجرایی را جبران كرده است.
عبدالمحمد زاهدی استاندار كردستان در جمع دانشجویان بسیجی جهادی در روستای هزاركانیان بخش سارال افزود: بسیار خوشحالم كه در جمع گروه كثیری از فعالان عرصه جهادی حضور پیدا كردم و از نزدیك زحمات آنها را دیدم.
وی ابراز امیدواری كرد پروژه های عمرانی، خدماتی و بهداشتی كه توسط این گروه در این منطقه انجام می شود توانسته باشد كمبودها و نیازهای روستائیان را جبران كند.
زاهدی با بیان اینكه در این روستاها كشاورزی و دامپروری رونق خوبی دارد باید با این خدمات نگذاریم این شغل ها به آسانی از دست برود.
وی با اشاره به اتوبان میاندواب -كرمانشاه و راه های روستایی گفت: امسال دولت تا پایان سال مالی 95 قرار است قسمت زیادی از این طرح را در كردستان به بهره برداری برسانند.
استاندار كردستان در ادامه سفر خود با خانواده شهید حبیب الله میرزایی دیدار كرد.
** فرد بومی شهرستان سكان فرمانداری دیواندره را در دست می گیرد
عبدالمحمد زاهدی در حاشیه این سفر و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قول داد تا چند روز آینده فرماندار شهرستان دیواندره معرفی شود.
وی با اشاره به اینكه كارهای خوبی در شهرستان انجام گرفته است، افزود: به زودی فرد بومی شهرستان سكان فرمانداری را در دست می گیرد تا بتوانیم خدمات ارزنده ای به مردم ارائه دهیم.
7353/6108/1904