تبريز - ايرنا - شهردار كوزه كنان از تلاش اين مجموعه براي صنعتي سازي هنر و صنعت سفالگري در اين شهر خبر داد و گفت: در اين راستا توافق نامه اي با اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با هدف تقويت و توسعه اين هنر امضا شده است.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي شهرداري اين شهر، رضا پورمهدي، توجه به صنايع ‌دستي را يكي از اولويت هاي شهرداري كوزه كنان بيان و اظهار كرد: به دنبال اين توافقنامه قرار است اعتباري بين 600 تا 700 ميليون ريال براي خريد دستگاه هاي جديد كوزه ‌گري تخصيص يابد تا محصولات توليدي هنرمندان اين شهر به ‌صورت صنعتي توليد شده و با كيفيت بهتر به بازار عرضه شود.
وي افزود: در حال حاضر لعاب‌ كاري توليدات كوزه گران به صورت علمي انجام مي ‌شود و دو كارگاه بزرگ نيز با اين شيوه راه‌اندازي شده اما قرار است براي رونق صنعت كوزه‌ گري، مراحل ساخت كوزه از مرحله خاك تا آماده شدن كوزه در نمايشگاهي در معرض ديد عموم قرار داده ‌شود.
پورمهدي ادامه داد: كوزه‌كنان همان ‌طور كه از نامش پيداست با صنايع‌ دستي به ‌ويژه سفالگري خود معروف است و در اين منطقه محصولاتي از سفال مانند كوزه به ‌صورت انبوه در سال هاي نه چندان دور توليد مي ‌شد و كارگاه‌هاي زيادي نيز در اين شهر فعال بودند.
وي از كوزه ‌كنان به عنوان يكي از مناطق توريستي آذربايجان شرقي ياد كرد و گفت: در صورت توسعه زير‌ساخت‌هاي آن مي‌ توان گردشگري را نيز توسعه داد و مشكل كاهش درآمد توليدكنندگان اين منطقه و ركود در بازار صنايع ‌دستي اين شهر را حل كرد.
پورمهدي افزود: با توجه به مشكل فراگير بيكاري در اين شهر و افزايش مهاجرت روستاييان به مركز استان و ديگر شهرهاي بزرگ، برنامه ‌ريزي مسئولان شهري براي رفع مشكلات شهروندان ضروري است.
شهر كوزه‌كنان از توابع شهرستان شبستر با چهار هزار و 500 نفر جمعيت و مساحت 125 هكتار در 15 كيلومتري شبستر و 86 كيلومتري شمال غرب تبريز واقع است.
3038/6183