چابهار- ایرنا- مدیر كمیته امداد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: جشن ازدواج 28 زوج مددجوی كمیته امداد امام خمینی (ره)چابهار به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با همكاری بسیج خواهران سپاه برگزار شد.

رضا گلزاری مقدم روز یكشنبه در مراسم ازدواج مددجویان كمیته امداد امام خمینی (ره) چابهار اظهار داشت: مهیا كردن زمینه ازدواج آسان از طریق تهیه و اعطاء جهیزیه و كمك هزینه ازدواج، ارائه مشاوره قبل و بعد از ازدواج و فراهم نمودن زمینه اشتغال از جمله حمایتهای این نهاد برای تشویق جوانان به امر حسنه ازدواج است.
وی با تبریك ایام ازدواج حضرت علی (ع) و دخت پیامبر اكرم(ص) حضرت زهرا(س) افزود: تربیت صحیح فرزندان با الگو برداری از آموزه های دینی، توجه و پیروی از سنت ائمه اطهار (ع)، پرهیز از زیاده خواهی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری گامی موثر در تحكیم بنیان خانواده خواهد بود.
وی توجه به امر ازدواج را یكی از رسالتهای این نهاد بیان كرد و افزود: به منظور تحقق این مهم به هریك از زوجه مبلغ 20 میلیون ریال كمك هزینه خرید جهیزیه، یك جلد كلام الله مجید و یك طاقه چادر اهدا شد.
مدیر كمیته امداد چابهار بیان كرد: چهار هزار و 600 خانوار با جمعیت حدود 18 هزار نفر زیرپوشش كمیته امداد این شهرستان قرار دارند و از كمك های مادی و معنوی این نهاد بهره مندند.
گلزاری مقدم اعطای تسهیلات اشتغالزایی، تامین كمك هزینه تحصیلی و پرداخت شهریه دانشجویان، پرداخت هزینه درمان وغیره را بخشی از خدمات كمیته امداد به محرومان چابهار عنوان كرد.
امام جمعه اهل سنت نگور مركز بخش دشتیاری چابهار نیز اظهار داشت: خانوده ها و خیران كمك و مساعدت لازم را برای برگزاری مراسم ازدواج آسان و بدون تجمل گرایی فراهم كنند.
مولوی عبدالرحمن عارفی افزود: ازدواج نیمی از ایمان است و باید براساس سنت های اسلامی مراسم آن برگزار و از تعیین مهریه سنگین پرهیز شود.
به گزارش ایرنا، شعر خوانی، اجرای موسیقی محلی، مسابقه ویژه روز ازدواج آسان و اهداء جوایز از ویژه برنامه های این مراسم در چابهار بود.
چابهار در 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مكران) واقع شده است.
3043 / 6081