مشهد - ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: كلانشهر مشهد نقطه قوت توسعه گردشگری حلال در كشور و معرفی ایران به عنوان محور این گردشگری در جهان است.

مرتضی رحماتی موحد روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین ظرفیت، توجه و شمار گردشگران در حوزه زیارتی و حلال كشور مربوط به مشهد است.
وی با بیان اینكه گردشگری حلال و توسعه آن از مهمترین رویكردهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در كشور است، اظهاركرد: در همین راستا امسال سومین جشنواره ملی مشاركت گردشگری با رویكرد گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی برای مدت سه ماه در سطح ملی برگزار شده است و هم اكنون در مرحله داوری قرار دارد.
وی با بیان اینكه آیین پایانی این جشنواره به دلیل جایگاه و اهمیت آن شانزدهم شهریور ماه در مشهد برگزار می شود، اظهاركرد: انتخاب كلانشهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصت و جایگاهی است كه باید از آن بخوبی بهره برداری تا ظرفیتها در آمیخته شود كه به سمت محوری شدن كشور ایران در توسعه گردشگری حلال پیش برویم.
وی تاكید كرد: مراسم اختتامیه این جشنواره شروع فصلی نو برای مشهد و آمادگی برای تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.
وی در خصوص علت رویكرد گردشگری حلال در كشور نیز گفت: مدعی هستیم بیش از سه دهه در كشور ایران ضوابط ، معیارها و شاخص های حلال برای گردشگران در ایران دایر است بنابراین بسترهای توسعه این دیدگاه در عرصه گردشگری بین الملی برای جمهوری اسلامی به خوبی فراهم است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: به طور جد لازم است از این فرصت و ظرفیت موجود در عرصه گردشگری حلال در كشور در بستر بازاریابی و تبلیغ بعنوان نقش محوری استفاده شود.
وی تاكید كرد: باید بتوانیم با تعیین استانداردها و شاخص های لازم برای ایران مركزیت گردشگری حلال در سطح منطقه را به وجود بیاوریم.
رحمانی موحد اظهار كرد: گردشگری حلال صرفا برای گردشگران مسلمان و كشورهای اسلامی نیست بلكه سلامت و امنیت غذایی و خدمات در گردشگری حلال جاذبه ای برای همه انسانها و گردشگران خارجی شده است.
وی تاكید كرد: با معرفی برند گردشگری حلال در ایران و مشهد الرضا(ع) بخوبی می توانیم نسبت به جذب گردشگران خارجی بی شماری اقدام كنیم و از دستاوردهای مختلف حضور گردشگران خارجی بهره مند شویم.
7496/6012