تهران- ایرنا- معاون سازمان ملی استاندارد ایران می گوید، اگر ایران بتواند پنج درصد از ارزش بازار تجارت حلال را در اختیار بگیرد، دیگر نیازی به صادرات نفت نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد روز یكشنبه در حاشیه دومین شورای سیاستگذاری راهبردی تجارت محصولات و خدمات حلال در جمع خبرنگاران، ظرفیت گردش مالی تجارت حلال را در كشورهای اسلامی 2 هزار و 500 میلیارد دلار اعلام كرد.
وی با بیان اینكه قرار است در جهان یك استاندارد غذای حلال اجرا شود، افزود: باید برای تحقق این هدف در كشور، بین دستگاه های مختلف همكاری و هم افزایی صورت گیرد.
معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد به تشكیل شورای سیاستگذاری راهبردی تجارت محصولات و خدمات حلال با تصویب هیات دولت، اشاره كرد و گفت: دستور كار امروز شورا، بررسی دستورالعمل است و در گام بعدی كمیته های تخصصی تشكیل خواهد شد.
مرندی مقدم ادامه داد: سودآوری این بازار به حدی است كه حتی كشورهای غیراسلامی نیز تلاش می كنند، سهمی در این بازار داشته باشند.
به گزارش ایرنا، دومین شورای سیاستگذاری راهبردی تجارت محصولات و خدمات حلال امروز (یكشنبه) با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سازمان ملی استاندارد تشكیل شد.
اقتصام**2022**1561