تهران-ايرنا- نمايندگان ايران در ادامه رقابت هاي المپياد جهاني شطرنج در جمهوري آذربايجان مغلوب حريفان جهاني خود شدند.

به گزارش ايرنا، چهل و دومين دوره رقابتهاي المپياد جهاني شطرنج باكو از روز جمعه گذشته با حضور نزديك به 3 هزار بازيكن (181 تيم در بخش آزاد و 142 تيم در بخش بانوان) آغاز شد كه تيم ملي شطرنج مردان ايران در سومين دور و با تركيب احسان قائم مقامي، پرهام مقصودلو، شاهين لرپري زنگنه و آرين غلامي برابر تيم يونان با نتيجه 1،5 بر 2،5شكست خورد.
همچنين تيم ملي بانوان ايران نيز در اين دور كه با تركيب سارا سادات خادم الشريعه، ميترا حجازي پور، آتوسا پوركاشيان و غزل حكيمي فرد برابر تيم لتوني حاضر شده بود با نتيجه 1،5 بر2،5اين ديدار را واگذار كرد.
تيم ملي شطرنج مردان ايران در دور چهارم مسابقات به مصاف ولز مي رود و بانوان نيز با تيم اندونزي به رقابت مي پردازند.
پيش از اين تيم‌هاي ملي شطرنج زنان و مردان ايران در نخستين دور از رقابت‌هاي المپياد جهاني شطرنج در باكو با پيروزي قاطع 4 بر صفر از سد حريفان عبور كردند و در دومين دور هم تيم ملي بانوان ايران مقابل سنگاپور به پيروزي دست يافت و شطرنج بازان مرد كشورمان برابر گرجستان تساوي كردند.
دوره قبل رقابت هاي المپياد جهاني شطرنج در شهر ترامسوي نروژ با قهرماني چين در بخش آزاد مردان و قهرماني روسيه در بخش بانوان به پايان رسيد.
تيم ملي شطرنج مردان ايران هم در چهل و يكمين دوره المپياد جهاني شطرنج در جايگاه چهل و هشتم و زنان ايران در مكان بيستم قرار گرفتند.
تيم ملي شطرنج ايران در دو بخش زنان و مردان به باكو اعزام شده اند كه «سارا سادات خادم الشريعه» با درجه بين المللي (2423)، «آتوسا پوركاشيان» (2335)،« ميترا حجازي پور»(2327)، «غزل حكيمي فرد»(2298)،و «هما علوي» (1997) با هدايت كوالف در اين رقابت ها حضور دارند.
در بخش مردان پرهام مقصودلو با درجه بين المللي (2576)، احسان قائم مقامي(2570)، شاهين لرپري زنگنه (2478)، عليرضا فيروزجا(2464) و آرين غلامي(2461) با سرمربيگري «ايوان سوكولوف» به المپياد اعزام شدند.
اين رقابتها تا 23 شهريورماه ادامه دارد و تيم برنده در بخش آزاد كاپ هميلتن - راسل و تيم برنده بخش بانوان كاپ ورامنچيك را دريافت خواهند كرد.
ورزشي**9250** 1701