مشهد- ایرنا- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: با احراز شهادت یكی دیگر از حجاج فاجعه منا جمع شهدای این فاجعه از خراسان رضوی به 99 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، عابدین عابدی مقدم روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سالگرد فاجعه منا افزود: آخرین شهیدی كه به جمع شهدای منا در خراسان رضوی پیوسته است یكی از حاجیان مجروح حادثه بود كه حین انتقال به ایران فوت كرده و اخیرا شهادتش احراز شده است.
وی ادامه داد: خانواده شهدای منا از تمامی مزایای درمانی، فرهنگی و خدماتی بنیاد شهید به جز حقوق و مسكن برخوردارند و با ساماندهی آنها این خدمات هم اكنون ارائه می شود.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: استفاده از عبارت شهید و ورود این بنیاد در خدمات دهی به خانواده شهدای فاجعه منا پس از اذن مقام معظم رهبری صورت گرفته است.
وی افزود: دعای عرفه به یاد شهدای منا در كنار مزار این مهاجران الی الله در مشهد، نیشابور، سبزوار و حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار می شود. برپایی نمایشگاههایی به مناسبت فاجعه منا در سراسر استان از دیگر برنامه ها است.
عابدی مقدم ادامه داد: همچنین كنگره ملی شهدای منا روز عید قربان با دعوت جمعی از خانواده شهدای دیگر كشورهای اسلامی و طلاب خارجی مقیم ایران با محوریت آستان قدس رضوی در مشهد برگزار می شود.
وی از غبارروبی مزار شهدای فاجعه منا روز پنجشنبه آتی در شهرستانهای استان نیز خبر و ادامه داد: در این روزها از تمام خانواده شهدای خراسان رضوی با همكاری سازمان حج و زیارت، اداره كل اوقاف و سپاه پاسداران دیدار به عمل خواهد آمد.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین آمارها نیشابور 47 شهید، مشهد 26شهید، سبزوار هشت شهید، فیروزه شش شهید، تایباد چهار شهید، داورزن و خواف هریك دو شهید و شهرستانهای باخرز، قوچان، جغتای و خوشاب هر كدام یك شهید در فاجعه منا داشته اند كه در مجموع 99 شهید خراسان رضوی را تشكیل می دهند.
پارسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسك حج راهی عربستان شدند. در فاجعه منا 464 تن از آنان به شهادت رسیدند.
3221/1858