اسلام آباد - ایرنا - مردم پاكستان در ادامه واكنش های اعتراضی و ابراز خشم علیه خشونت جاری در منطقه كشمیر تحت كنترل كشمیر، عصر امروز (دوشنبه) بار دیگر در پایتخت این كشور دست به تظاهرات در محكومیت خشونت نیروهای هندی علیه مردم كشمیر و حمایت از مردم این منطقه زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدها نفر از فعالان سیاسی و اعضای گروه های اجتماعی و احزاب مختلف پاكستان امروز در مقابل باشگاه خبرنگاران شهر اسلام آباد، ضمن سر دادن شعارهایی در محكومیت آنچه در حدود دو ماه اخیر در كشمیر تحت كنترل هند رخ داده است، از جامعه بین الملل به ویژه سازمان ملل خواستار ایفای نقش موثر برای رسیدگی به مناقشه كشمیر و همچنین كاهش رنج مردم كشمیر شدند.
بر اساس گزارش رسانه های پاكستان، در جریان درگیری های خونین اخیر در كشمیر هند، تا كنون بیش از 80 نفر كشته و تعداد زیادی مجروح شده اند.
تظاهر كنندگان پاكستانی سكوت سازمان ملل و نهادهای جهانی حقوق بشر در قبال مناقشه كشمیر و قتل عام مردم بی گناه در این سرزمین را محكوم كردند.
از زمان تشدید خشونت ها در منطقه كشمیر تحت كنترل هند در حدود دو ماه اخیر، شهرهای مختلف پاكستان بارها صحنه تظاهرات ضد هندی بوده است.
دولت پاكستان نیز سعی دارد از راه های دیپلماتیك، دولت هند را بخاطر آنچه در كشمیر می گذرد، تحت فشار قرار دهد.
پاكستان خواستار اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده در دهها سال پیش مبنی بر تعیین حق سرنوشت مردم منطقه كشمیر بدست خود مردم این منطقه است.
آساق**1723