قشم- ايرنا- مديركل گمرك و ترانزيت سازمان منطقه آزاد قشم از پهلوگيري كشتي 2 هزار و 600 تني «مگ پرل» كشور زنگبار در اسكله بهمن قشم و آغاز عمليات تخليه 33 كانتينر كالاي آن از مبداء بندر جبل علي امارات به مقصد جزيره قشم، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز اميري همزمان با پهلوگيري اين كشتي عظيم باري، گفت: براي نخستين بار يك كشتي به طول 100 و عرض 16 متر ويژه حمل كالا با ظرفيت حدود 190TEU (واحد شمارش كانتينر) در اسكله بهمن شهر قشم پهلو گرفت.
وي با بيان اينكه اين كشتي براي پهلوگيري به آبخور شش متري نياز دارد، گفت: اسكله بهمن قشم از شرايط ويژه براي پهلوگيري چنين شناورهايي برخوردار است و فعالان اقتصادي مي توانند تا 190 كانتينر كالاي خود را با شناورهاي عظيم در اين اسكله تخليه كنند.
اميري با اشاره به طرح توسعه اسكله بهمن، گفت: با اتمام عمليات توسعه اين اسكله در سال آينده، آبخور حوضچه اسكله بهمن قشم از پنج متر به 10 متر و ظرفيت تخليه كالا به 2 برابر افزايش مي يابد.
مديركل گمرك و ترانزيت سازمان منطقه آزاد قشم اظهار كرد: در اين شرايط شناورهاي تا سه هزار تن نيز مي توانند با پهلوگيري در اين اسكله نسبت به تخليه كالاي خود اقدام كنند.
اميري با اشاره به طول 260 متري اسكله بهمن قشم، گفت: هم اينك هفت شناور لنج 150 تا 200 تني به طور همزمان مي توانند در اين اسكله پهلوگيري كنند كه در طرح توسعه با افزايش 370 متر به طول اين اسكله، شرايط براي پهلوگيري همزمان حدود 20 شناور امكانپذير مي شود.
جزيره قشم با حدود يكهزار و 500 كيلومتر مربع وسعت و با داشتن امكانات ويژه حمل و بارگيري كالا در دو اسكله بهمن و كاوه به عنوان يكي از مهمترين مراكز حمل و نقل دريايي در جنوب ايران شناخته مي شود.
7276/2090/