ساري - ايرنا - نماينده ولي فقيه در مازندران گفت : روحانيت بايد با هوشياري همانند گذشته خود را حامي ولايت فقيه در جامعه بدانند.

به گزارش ايرنا ، آيت الله نورالله طبرسي در آئين نكوداشت و رونمايي از كتاب آيت الله هادي روحاني به روايت اسناد ساواك در ساري افزود : امروز توطئه هاي داخلي و خارجي بر ضد ولايت فقيه زياد شده است و در چنين شرايطي وظيفه همه به خصوص روحانيت بيشتر است.
وي ادامه داد : امروز دشمنان داخلي و خارجي به نقش ولايت فقيه را در انسجام و وحدت داخلي در پيشبرد اهداف جمهوري اسلامي پي بردند و با اين روند توطئه خودشان را بيشتر كردند.
امام جمعه ساري گفت : روحانيت بايد با تمام قوا از حريم ولايت فقيه دفاع كند و نگذارد دشمنان داخلي و خارجي به خصوص برخي گروههايي كه قارچ وار در جامعه فعال شدند، در توطئه عليه ولايت فقيه موفق شوند.
طبرسي با اشاره به نقش روحانيت در پيروزي انقلاب اسلامي ، گفت كه روحانيت نقش مهمي در پيروزي انقلاب اسلامي داشتند و همچنان نيز حامي دستاوردهاي انقلاب هستند.
وي اضافه كرد : روحانيت توانست با آگاهسازي جامعه نسبت به جنايات رژيم طاغوت ، مردم را به ميدان بياورند و پيروزي انقلاب اسلامي را رقم بزنند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري گفت : روحانيون ما بايد در شرايط فعلي نيز نقش فرهنگي و ديني خود را در جامعه حفظ كند و جامعه به آگاهي رساني روحانيون نياز دارند.
نماينده ولي فقيه در مازندران با اشاره به رونمايي از كتاب نخستين نماينده فقيد ولي فقيه در اين استان به روايت اسناد ساواك ، از دست اندركاران انتشار و رونمايي از اين كتاب به خصوص اداره كل اطلاعات مازندران قدرداني كرد و گفت بايد اين گونه برنامه هاي فرهنگي ادامه داشت باشد.
طبرسي افزود : آيت الله روحاني از سال 42 در ركاب بنيانگذار جمهوري اسلامي حضور داشت و اين روند حركتي را تا زماني كه در قيد حيات بود، ادامه داد.
وي اضافه كرد : آيت الله روحاني براي پيروزي انقلاب اسلامي رنج و شكنجه زندان طاغوت را تحمل كرد و هيچ گاه از اهدافش دست برنداشت.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان مازندران چاپ كتاب آيت الله روحاني به روايت اسناد ساواك را سند افتخار از تلاش هاي اين روحاني بزرگ مازندراني در پيروزي انقلاب اسلامي دانست و خواهان توزيع آن در بين نسل جوان شد.
آيت الله روحاني نماينده فقيد ولي فقيه در مازندران 21 مهر ماه سال 78 بر اثر بيماري دار فاني را وداع كرد.
وي اولين نماينده ولي فقيه در استان مازندران و نخستين امام جمعه مركز اين استان بود.
6982/1654