تهران – ایرنا – خبرگزاری تاس روسیه به نقل از یك منبع آگاه نوشت كه نمایندگان 28 عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشستی در بروكسل پایتخت بلژیك برای تمدید شش ماهه تحریم های خود علیه روسیه به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، تصمیم نهایی در این رابطه تا 15 سپتامبر (25 شهریور) كه تحریم های فعلی منقضی می شود، اعلام خواهد شد.
تاس به نقل از این منبع آگاه نوشت كه تغییری در لیست سیاه تحریم های روسی كه شامل 146 شخص و 37 نهاد قانونی است، ایجاد نشده است. این لیست شامل تعدادی از مقام های دولتی، سیاستمداران، تجار و مقام های امنیتی روسیه و نیز مقام های جمهوری های خودخوانده دونتسك و لوهانسك در شرق اوكراین است. ورود این افراد به كشورهای عضو اتحادیه اروپا منع و دارایی های آنها مسدود شده است.
وزیران اتحادیه اروپا قرار است در نشستی در ماه اكتبر برای بررسی روابط با روسیه و احتمال لغو یا كاهش تحریم ها علیه این كشور در سال 2017 تصمیم گیری كنند. تحریم های فعلی تا 15 مارس (25 اسفند) ادامه خواهد یافت.
پس از سقوط حكومت ویكتور یانوكوویچ در اوكراین در سال 2014 و آغاز درگیری شبه نظامیان با نیروهای دولت جدید، شبه جزیره كریمه در شرق اوكراین براساس نتایج یك همه پرسی به روسیه پیوست.
جدایی كریمه و الحاق آن به روسیه یكی از عوامل اصلی افزایش تنش در روابط مسكو با غرب بوده كه تحریم های ضد روسی آمریكا و اتحادیه اروپا و واكنش متقابل مسكو را به دنبال داشته است.
اروپام ** 9386**1599