تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

تهران- ايرنا- شعبه اقماري تامين اجتماعي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) افتتاح و با راه اندازي اين شعبه بيش از٣٠ هزارتن بيمه‌شدگان اصلي و تبعي مترو از خدمات اين شعبه استفاده مي كنند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا ازسازمان تامين اجتماعي، شعبه اقماري مترو وابسته به شعبه ١٣ تهران با حضور سعيد حسيني ، عادل علائي و ناهيد حيدري به ترتيب مديركل نامنويسي و حساب‌هاي انفرادي، مديركل فرهنگي و اجتماعي بيمه‌شدگان و مديركل تامين اجتماعي غرب تهران بزرگ افتتاح شد.
مديركل نامنويسي و حساب‌هاي انفرادي سازمان تامين اجتماعي درجريان اين مراسم گفت: ايجاد شعب اقماري به منظور آوردن خدمات اجتماعي به محل كار بيمه‌شدگان است و با نهادينه و اجرائي شدن اين طرح ضمن دسترسي آسان كارفرمايان به خدمات سازمان تامين اجتماعي سطح رضايتمندي آنها نيز افزايش خواهد يافت.
سعيد حسيني تاكيدكرد: با تكيه بر تكنولوژي و فناوري اطلاعات اميدواريم در آينده نزديك كارفرمايان اين خدمات را در منزل دريافت كنند.
وي با اشاره به ثبت‌نام، دقت وصحت اطلاعات ورودي بيمه‌شدگان متروي تهران تصريح كرد: نامنويسي الكترونيكي يكي از مهمترين برنامه‌هاي سازمان در سال‌هاي اخير بوده و با گسترش و توسعه آن بسياري از معضلات كاهش مي‌يابد.
درادامه اين مراسم، مديركل تامين اجتماعي غرب تهران با اشاره به فلسفه حمايت‌هاي تامين اجتماعي از نيروي كار گفت: نظام بيمه اجتماعي به منظور حمايت از نيروي كار در برابر خطرها و رويدادهاي طبيعي و غيرطبيعي به وجود آمده و بر پايه مشاركت سه‌جانبه كارگر، كارفرما و دولت شكل گرفته است.
ناهيد حيدري افزود: رابطه ميان اجزاي سه‌گانه اين نظام به گونه‌اي تنظيم شده كه منابع مالي بيمه اجتماعي بدون اتكا به بودجه دولتي تامين شود و از كفايت لازم براي جبران مخاطرات و حوادثي كه نيروي كار با آن مواجه مي‌شود، برخوردار باشد.
وي با اشاره به افتتاح شعبه اقماري مترو تحت پوشش شعبه ١٣ غرب تهران بزرگ گفت: در حال حاضر پس از تجهيز شعبه اقماري، در ابتدا بيش از ١٠ هزار نفر بيمه‌شده اصلي شماره S.S.N دريافت كرده‌اند كه در آينده نزديك اين تعداد به بيش از ٢١ هزار نفر بيمه‌شده اصلي افزايش خواهد يافت و به عنوان بزرگترين شعبه اقماري كشور تبديل خواهد شد.
مدير كل تامين اجتماعي غرب تهران بزرگ افزود: در اين طرح به صورت آزمايشي فقط سرويس صدور دفترچه انجام مي‌شد كه هم‌اكنون به ٨ سرويس (پيگيري سوابق، پرداخت غرامت دستمزد ايام بارداري، بيكاري، اوروتز و پروتز، سربازي، كمك هزينه ازدواج، صدور دفترچه و هزينه كفن و دفن) ارتقا يافته است.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم با ارائه خدمات بهتر و باكيفيت‌تر به مخاطبان جلب رضايتمندي بيمه شدگان را فراهم كنيم.
محمد احمدي‌بافنده، مديرعامل شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه ضمن تشكر از تلاش‌هاي اداره ‌كل غرب تهران بزرگ در تجهيز و راه‌اندازي شعبه اقماري متروي تهران گفت: با توجه به ساماندهي و كنترل و نظارت اداره كل غرب تهران بزرگ بنا داريم در ابتدا بيش از ١١ هزار نفر از بيمه‌شدگان پيمان‌هاي مختلف مترو كه در حال حاضر خدمات خود را از شعبه ١٣ دريافت مي‌كنند، به جمع دريافت‌كنندگان خدمات از اين شعبه بپيوندند و در آينده نزديك تمامي پيمان‌ها در سطح تهران را نيز به اين شعبه اضافه كنيم.
اجتمام/ 1724/7268