سنندج- ايرنا- مدير كل اوقاف و امور خيريه كردستان گفت: 'قهرمان برزگر' واقف خير انديش، شش هزار و 710 متر از زمين هاي مزروعي خود در روستاي چشمه كاظم را وقف نيازمندان شهرستان بيجار كرد.

حجت الاسلام مصطفي برزگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ارزش اين زمين مزروعي را 200 ميليون ريال ذكر كرد و افزود: اين وقف با نيت خيرات و مبرات و كمك به نيازمندان شهرستان بيجار ثبت شده است.
وي اظهار كرد: اين وقف شانزدهمين وقف جديد استان كردستان بوده و اميد مي رود با روي آوردن خيرين به سمت وقف هاي جديد با نيات روز، شاهد افزايش بهره وري جامعه از ثمرات سنت حسنه وقف باشيم.
مدير كل اوقاف و امور خيريه كردستان در ادامه با بيان اينكه كردستان يكي از استان هاي پيشرو در امور خير و عام المنفعه است گفت: هم اكنون 680 واقف در سطح استان وجود دارد كه 16 نفر از اين تعداد را بانوان تشكيل داده اند.
وي با اشاره به وجود هزار و 840 موقوفه و 16 هزار و 745 رقبه در سطح استان افزود: بيش از 90 درصد موقوفات ما در استان با نيت مساجد است.
حجت الاسلام نوروزي ادامه داد: استان كردستان در صورت احياي موقوفات و احقاق حقوق حقه آن مي تواند جايگاه خوبي از لحاظ جايگاه موقوفات و در آمدزايي براي استان و كشور داشته باشد.
وي اظهار اميدواري كرد با كمك مردم و مسئولان بتوانند در راستاي اجراي امينانه نيات واقفين بيش از گذشته تلاش كرده و فرهنگ سازي هاي لازم را در زمينه ترويج اين سنت حسنه انجام دهند.
7348/6108