تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

شهرری ـ ایرنا ـ دعای پرفیض عرفه همزمان با روز عرفه در نقاط مختلف شهرری از جمله حرم حضرت عبدالعظیم(ع) زمزمه می شود.

به گزارش ایرنا، مراسم باشكوه و معنوی قرائت دعای عرفه امروز یكشنبه (21 شهریور) در مصلای بزرگ ری، از ساعت 14 با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید توسط قاری ممتاز آقای محمد برخورداری آغاز می شود و سپس ذاكر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام مجتبی باقری به مرثیه سرائی و قرائت دعای عرفه می پردازد.
این مراسم بصورت مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.
همچنین دعای روحانی عرفه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری واقع در سه راه ورامین نیز از ساعت 15 با نوای ذاكران اهل بیت(ع) رضا پوراحمد و مجتبی رمضانی و در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) واقع در انتهای خیابان شهید رجایی نیز از ساعت 15 با نوای حیدر خمسه زمزمه می شود.
مراسم دعا و نیایش پر فیض عرفه و سوگواری شهادت جانگداز حضرت مسلم بن عقیل(ع) در حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز از ساعت 16 امروز با حضور اقشار مختلف مردم مومن و خداجو برگزار خواهد شد.
حضرت امام‌ حسین‌ علیه‌ السلام‌ در عصر روز عرفه‌ در مراسم حجی كه قبل از سال حادثه عاشورا شركت ‌كرده بودند، از چادر خود در سرزمین‌ عرفات‌ با حالت‌ تذلّل، تخشّع‌ و آرام‌ آرام به همراه جماعتی‌ از اهل‌ بیت(ع)‌ و اصحاب بیرون آمده و در حاشیه چپ‌ كوه‌ عرفات‌ «جبلُ الرّحمه» رو به‌ بیت‌ الله‌ الحرام‌ وقوف‌ كردند و سپس‌ دو دست‌ خود را مانند مسكینی‌ كه‌ نیازی طلبد در برابر صورتشان‌ بلند كردند و‌ شروع به خواندن دعای عرفه نمودند.
این دعای نسبتاً طولانی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است كه پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود.
6139