تهران- ایرنا- همایون شجریان‌ و سهراب پورناظری اواخر مهرماه در كشورهای فرانسه، هلند و بلژیك كنسرت خواهند داشت.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی كنسرت ها، شجریان و پورناظری بخش‌هایی از آلبوم‌های «خداوندان اسرار» و «آیینه‌ها» را در این كنسرت‌ها اجرا می‌كنند.
این كنسرت ها كه در سالن‌هایی چون اركستر فیلارمونیك پاریس و مجموعه‌ فرهنگی بوزار در بلژیك روی صحنه خواهد رفت، در دو بخش ساز و آواز و گروه‌نوازی موسیقی دستگاهی ایران اجرا می شوند.
همایون شجریان و سهراب پورناظری را در این برنامه‌ها حسین رضایی‌نیا و آیین مشكاتیان (سازهای كوبه‌ای)، مهیار طریحی (سنتور) و میلاد محمدی (تار) همراهی می‌‌كنند.
افزون بر این به زودی، آلبوم تصویری خداوندان اسرار با خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری منتشر خواهد شد. كارگردانی این اثر را رخشان بنی‌اعتماد برعهده دارد.
خداوندان اسرار شامل دو بخش است. در بخش اول آن ساز و آواز بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام رهایی در سه پرده مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است. در این اثر علاوه بر ساخته‌های سهراب پورناظری، قطعه‌ای از ساخته‌های كیخسرو پورناظری با نام یاوران آمده كه پیش از این در آلبوم حیرانی منتشر شده بود و حالا سهراب پورناظری با نگاهی متفاوت آن را تنظیم و همایون شجریان اجرا كرده است.
به تازگی موسیقی متن فیلمِ رگ خواب با آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان به پایان رسیده است كه ششمین تجربه‌ همكاری پورناظری با حمید نعمت‌الله به شمار می آید.
فراهنگ**9157**1027