قم - ایرنا - دبیر شورای عالی سیاست گذاری حوزه های علمیه گفت: فعالیت بانوان طلبه با نشر احكام دینی در فضاهای مجازی باید گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی روز یكشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا(س) و حوزه های علمیه خواهران در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) قم افزود: بانوان طلبه باید به دنبال نشر دین باشند و با در دست گرفتن قلم و اقدام های فرهنگی در حوزه های مختلف از جمله فضاهای مجازی حضور پیدا كنند.
وی بیان داشت: جامعه خواهران در ایران وخارج از كشور نیازمند فعالیت بانوان طلبه و دست یابی به احكام دینی است كه باید توسعه یابد.
وی با بیان این كه بانوان طلبه مجاهدان راه حق هستند، گفت: این كه بانوان طلبه مقابل افرادی كه شبهات ایجاد می كنند پاسخ می دهند، نوعی دفاع از آموزه های دینی و اسلامی است.
وی افزود: جایگاه طالبان علم بالاتر از مجاهدین و حجاح است.
مقتدایی با اشاره به این كه بانوان طلبه باید قدردان جایگاه خویش باشند گفت: تحصیل و تدریس علوم دینی یك افتخار است، چراكه در آن احكام دینی، اعتقادات و اخلاقیات را فرا می گیرند و برای دیگران نیز تبلیغ می كنند.
دبیر شورای عالی سیاست گذاری حوزه های علمیه اضافه كرد: نباید یك لحظه از عمرطلبه ها بی جهت بگذرد، از این رو باید از این فرصت آموزشی بهره مند شد و كمال استفاده را برد، همچنین طلبه ها در این عبادت بزرگ به نیت خداوند و برای تبلیغ و توسعه دین اسلام درس بیاموزند.
مقتدایی گفت: تدبر و انس با قرآن كریم باید در زندگی بانوان استمرار داشته باشد، چراكه قرآن انسان ساز است.
8138 / 1175